Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

Över 40 och vill ha ett gemensamt barn

Hej

Jag fyller 45 år och min pojkvän 44. Vi har varit tillsammans ett år och vill gärna försöka få ett gemensamt barn . Är rädd för missfall , att barnet inte är friskt , vad alla kommer att säga . Vi började förra veckan och jag är helt enkelt livrädd samtidigt som jag i hemlighet hoppas och ber att det går vägen . Längtar så efter en liten ??

• Patricia4

Ja jag fyller ju 45 nästa månad och funderar på det här med tidsbegränsning för hur många försök man ska ge . Den här månaden försöker vi aktivt men det känns tröstlöst . En läkare sa till mig att vi har 1/60 chans att lyckas . Åh herregud . Känner mig gammal och infertil

• Patricia4

Tack ! Ja hoppet är det sista som överger en . Jag hade dock fem missfall innan jag fick min dotter som fyller fem . Risken för missfall är stor.

Funderar ni på omgivningens tyckanden ? Vi har inte berättat för ngn om våra försök . Mest för att jag inte tror det kommer gå ...

• Patricia4

Ja jag sätter också in samma spärr , mest för att skydda mig för att inte bli så ledsen . Ibland tänker jag att min kille och jag är så sent ute med allt ,varför träffades inte vi tidigare för ? Han ska dessutom bli morfar om ett par veckor och det påverkar mig också . Är det rimligt att skaffa barn när han sen är morfar ?

Svar på tråden Över 40 och vill ha ett gemensamt barn