Tildaas skrev 2019-12-30 13:19:02 följande:
Tack för svar iaf!!
Jag får helt enkelt berätta så får vi se hur det går.
Detta är en tjänst som är som klippt och skuren för mig och jag VET att det kommer gå så bra och det här är ett område där jag kan göra bra ifrån mig, trist om arbetsgivaren ser graviditeten före kompetensen PLUS att det känns så orättvist eftersom jag är den i min och min partners förhållande som kan bli gravid, hade jag varit man så hade det ju inte varit några konstigheter, men man har liksom inget val som kvinna, det är jag som MÅSTE bära barnet (älskar o vara gravid det är inte det) men mannens situation förändras ju inte så mycket på arbetsfronten åtminstone första tiden om man ammar. Som sagt har han själv två barn och berättade att han varit pappaledig med båda två halva tiden, så man får väl hoppas att han kan tänka sig in i situationen. Det är ju förstås ingen toppen-timing med graviditet i samband med en provanställning, det var inte inte riktigt planerat (det är det väl sällan) men jag tänker inte göra abort och byta mitt barn i magen mot ett arbete. då får det lösa sig på annat sätt.
Håller tummarna för att det är en vettig arbetsgivare!