Nygift och otrogen
Du har gett förhållandet en chans i ett år nu. Ni har gått i terapi. Hur många år ska du behöva må dåligt? Hur många år ska er dotter behöva ha en mamma som mår så här?
Du mår väldigt dåligt ett år senare då kommer du nog må lika dåligt om ytterligare ett år.
Han var inte otrogen en gång. Han var otrogen mot dig utan att gå under av skuld. Det var till och med så lätt att han bokade ytterligare träffar. Han har visat att det inte var en engångsföreteelse utan någon han valde att upprepa.
Ja han hade en romans den jävla idioten. Men den var kortvarig - därmed tycker jag inte den är så brutal som många vill framställa den som. ?Den värsta otrohet jag hört om? - jag tycker det är en basic otrohet och det är lika jävla förjävligt det men det finns ju olika grader i helvetet. Hade det pågått längre hade jag inte ens övervägt att förlåta honom men nu var det relativt komprimerat.
Och återigen. Jag har inte förlåtit honom men möjligen lärt mig att leva med det mer. Han vet inte att jag överväger att ta tillbaka honom ens.