Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Nygift och otrogen

Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-14 21:54:12 följande:

Återigen, jag tror inte han planerade att vara otrogen, jag tror han gjorde allt för att trycka undan sina känslor för henne men lyckades inte. Han planerade inte att såra mig men det blir ju den självklara konsekvensen av att vara otrogen. Under en kort period fanns bara hon för honom. Han blev bekräftad.. men hade detta skett typ 3 år efter vårt bröllop hade jag lättare lämnat. Nu har vi ett litet barn och jag förstår ju att det är extra rått att han var otrogen så snabbt efter bröllopet men för mig gör tidpunkten också det svårare att lämna på nåt sätt..

Det du glömmer här är att bortse från kärleken.

Att han älskar dig spelar ju ingen roll eftersom han ÄNDÅ var otrogen mot dig FAST han var kär i dig.

Han blev kär i henne OCKSÅ.

Om "rätt" person dyker upp i hans liv vid "rätt/fel" tidpunkt så har han alltså förmågan att bli kär i denna FAST han redan är kär i dig.

Han kan alltså inte lova att han inte gör om det för det kan han omöjligt veta vilka personer han möter i framtiden.

Att han älskar dig har därmed noll betydelse i sammanhanget. Han var otrogen mot dig hur kär han än var i dig.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-16 10:03:13 följande:

Så är det men jag tror inte han någonsin kommer bejaka det igen, han vet de facto hur mycket smärta det orsakar. Innan visste han det så klart i teorin men inte i praktiken. Han säger också att han aldrig känt något liknande för någon annan under vårt förhållande tidigare.det var hon och han som hade en kemi som dom inte avbröt men idag vet han att det inte var värt det, att gräset inte var grönare på andra sidan. Om jag fortsätter med honom så litar jag på att otroheten inte upprepas.

Fast...

Ingen människa har för avsikt att vara otrogen när man möter en ny person i livet. Man utvecklar känslor med tidens gång vartefter man lär känna varandra och därmed ändras dynamiken och förhållandet till denna person hela tiden och nånstans på vägen flyttas gränserna och det man tyckte var otänkbart för ett halvår sedan är nu helt plötsligt okej. Det är så kärlek uppstår. Det är på så sätt en möjlighet till otrohet skapas.

Så han kommer självklart möta kvinnor i framtiden som rubbar hans cirklar och utmanar hans känslor. Han kommer definitivt att bli attraherad och förälskad i andra under åren.

Om han kommer agera på det? Ja möjligt. Allt beror på hur starka känslorna är och vad syftet är.

Glöm inte bort att känslorna alltid kommer före ett agerande. Din man hade känslor för henne mycket långt före de ens petade på varandra. Så det handlar inte bara om två veckors sex utan om känslor sedan månader eller ett år tillbaka. Sveket började ju i samma stund som han blev förtrolig med henne och gick över den privata gränsen.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-16 17:21:10 följande:

Nej det tror inte jag heller och det är det jag menar, han planerade inte att vara otrogen - varken när vi gifte oss eller ens dagen innan dom hade sex.

.

Jo där hade de redan planerat in sina handlingar. Där var han redan kär i henne och han visste att det var så det skulle bli. Han var redan i hennes famn när ni gifte er, det var därför det sen gick så fort.

Han planerade inte otroheten när de möttes första gången, det var det jag syftar på.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-17 19:32:05 följande:

Han höll ju på att avsluta kontakter när jag kom på det men hon som ständigt hörde av sig. Det spelar ju dock ingen roll i det stora hela men ändå.. han ville väl både ha kakan och äta den antar jag. Ha både trygghet och passion och jag kunde inte ge honom båda.

Jag undrar detsamma samtidigt som jag naivt nog hävdar att jag älskar honom. Det är svårt att lämna någon jag älskar, någon som skulle vara min framtid. Mer och mer börjar jag önska att han valt henne och tagit beslutet att lämna mig. Sedan är vi ju föralltid låsta med varandra pga barn och att lämna nån som jag älskar för att sedan behöva ha honom i livet känns som tortyr..

Är det inte ännu värre tortyr att stanna kvar när du faktiskt vet att kärleken inte spelar någon som helst roll eftersom han blev kär i henne ändå fast han älskar dig?

Han kan älska en annan kvinna även fast han är gift med dig.

Det är ju både tortyr och förnedring att kärleken faktiskt inte betyder något i sammanhanget.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-17 19:42:34 följande:

Men hon är inte frisk och anmäld på saklig grund.

Jag är väl medveten om att han haft känslor för en annan och haft sex med en annan. Jag kommer dock aldrig acceptera att han kommer agera på det igen, speciellt inte nu när han svart på vitt fått se hur det sårade. Ska vi vara tillsammans i fortsättningen så ska det vara monogamt.

Fast hon tycker nog detsamma om dig. Att du inte verkar vara stabil och frisk.

Kom ihåg att hon inte var så när han blev kär i henne. Det var inte ett psyko han föll för.

Hon blev sviken och lurad av honom också och mår uppenbarligen skit av en påtvingad abort. Är det verkligen att vara psyko?

Hur hade du agerat om han valt henne? Hur genomtänkt hade du varit då i kontakten med dom?

Det är inte brottsligt att vara sviken och bitter. Sånt går inte att polisanmäla.
  • Anonym (Linda)

Skulle akta mig jäääävligt noga för att dra till med polisanmälan.

Om du tycker hon varit psyko bitch nu så är det inget emot vad hon kan bli när hon inser varifrån anmälan kommer. Fattar ni inte det?

• Anonym (Linda)
    Rudbeckius skrev 2020-02-19 15:40:26 följande:
    Märklig fråga, är det att stötta eller visar du illvilja?

Det får man visst göra - att säga saker som sedan inte genomförs av olika ansledningar. Det kallas dialog, förståelse och kompromisser. Det handlar om att lyssna på sig själv och även andra. Man får ändra sig.

Kärleken besegrar allt. 
    En högst relevant fråga kan jag tycka eftersom TS så uppenbart är lättledd, lättlurad, lättmanipulerad och har dålig självkänsla så finns det en stor risk att hon tar tillbaka sitt beslut när hennes man börjar ifrågasätta henne. Och så har de grävt ännu djupare grav i skiten..
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-19 14:55:10 följande:

Jag tog beslutet att lämna min man inatt och ska träffa honom och prata om det ikväll.

Hur har det gått TS?
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-22 15:49:47 följande:

Här har det hänt mycket under tiden jag tagit en paus.

Jag har lämnat min man. Han har en lägenhet i sitt jobb nära oss som han kommer flytta in i och vi har också berättat för våra familjer att vi ska separera. Anledningen till separationen är att vi haft ett tufft år och att det inte finns någon ork att kämpa längre (det vi sagt till våra familjer). Vi kommer inte skiva på skilsmässopapper än utan leva separerade ett tag men fortsätta gå i familjeterapi, främst för vår dotters skull.

När jag pratade med min man i veckan bröt han ihop och fick en panikångestattack. Det samtalet och de efterföljande dagarna har gjort 100 gånger ondare än när jag fick reda på hans otrohet. Jag trodde aldrig att jag skulle lämna honom, speciellt inte samtidigt som jag älskade honom. Just nu känns allt meningslöst och jag känner mig värdelös. Jag kan inte förstå att detta händer och jag ser heller inget slut på lidandet. Hur ska jag få till en vardag utan honom? ska vi aldrig mer pussa varandra? Ha sex?  Hur klarar människor av att gå igenom såna här saker?

Tufft och jobbigt. Men ändå en enorm styrka. Oavsett hur så hoppas jag att det får en lösning. Kram
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-23 19:58:27 följande:

Nej han hör av dig hela tiden. Berättar att han aldrig mer ska såra mig, att han älskar mig mer än allt annat, att han ångrar sig och gör vad som helst för mig och vår dotter, att han inte kan leva utan mig. Jag tycker så synd om honom. Det var inte såhär allt skulle bli...

Fast det är inte synd om honom alls. Inte nånstans. Ever.
Svar på tråden Nygift och otrogen