Nygift och otrogen
Återigen, jag tror inte han planerade att vara otrogen, jag tror han gjorde allt för att trycka undan sina känslor för henne men lyckades inte. Han planerade inte att såra mig men det blir ju den självklara konsekvensen av att vara otrogen. Under en kort period fanns bara hon för honom. Han blev bekräftad.. men hade detta skett typ 3 år efter vårt bröllop hade jag lättare lämnat. Nu har vi ett litet barn och jag förstår ju att det är extra rått att han var otrogen så snabbt efter bröllopet men för mig gör tidpunkten också det svårare att lämna på nåt sätt..
Att han älskar dig spelar ju ingen roll eftersom han ÄNDÅ var otrogen mot dig FAST han var kär i dig.
Han blev kär i henne OCKSÅ.
Om "rätt" person dyker upp i hans liv vid "rätt/fel" tidpunkt så har han alltså förmågan att bli kär i denna FAST han redan är kär i dig.
Han kan alltså inte lova att han inte gör om det för det kan han omöjligt veta vilka personer han möter i framtiden.
Att han älskar dig har därmed noll betydelse i sammanhanget. Han var otrogen mot dig hur kär han än var i dig.