MajLin skrev 2020-04-01 14:58:03 följande:
Min systers sambo var otrogen (ett fylleknull) när de kämpade för att få barn och hade gjort under lång tid. Hon berättade inget förrän två år senare när dom till slut gick isär. Hon påpekade också att otrohet faktiskt kan föra förhållandet framåt - att man helt plötsligt förstod att ett förhållande någonsin är självklart utan behöver vårdas. När det börjar bli slentrian så tar man varandra för givna utan att riktigt förstår det och otrohet blir som en ögonöppnare. Men trots hennes resonemang höll hon på att gå under av tanken på honom med en annan. Då var det bara en natt utan känslor. oavsett om han ångrar sig, avskyr henne etc så har det ju fortfarande hänt. Han hade känslor för henne och svek dig. Kan du verkligen leva med det? för 99% skulle nog inte kunna det.
Ja det har hänt, jag vet. Jag vill så gärna kunna leva med det, för min egen skul, men vet inte om jag kan. Lider med din syster. Just känslan av att successivt gå sönder är så påtaglig. Folk skriver här att det gått ett år och jag fortfarande mår dåligt. Borde inte alla fortfarande må dåligt? Finns det dem som accepterat och gått vidare tillsammans med din partner efter ett år?