Nygift och otrogen
Det går att vara lika stark om man verkligen vill och är villig att ge det tid. Tänk på allt fint nu har framför er. Tänk på barnet du längtar efter och boendet ni sökt. Det kan ni fortfarande få tillsammans för er framtid är inte förstörd bara ni är villiga att gå vidare.
Jo jag har lagt hans otrohet bakom mig. Den kommer så klart inte raderas eller helt glömmas men det var en jobbig period i vårt förhållande som är över nu. Jag ser inte någon otrohet när jag ser vår dotter eller när jag firar bröllopsdag.
Det blev starkare. Vi visste att vi klarade motgångar tillsammans, att vi verkligen ville vara med varandra och vi har en rakare kommunikation. Innan tog vi lite varandra för givet men det gör vi inte nu. Hon finns inte i mina tankar och det finns ingen distans mellan oss, snarare större trygghet och värme.
Vi klarar också motgångar tillsammans men jag vet inte om detta är en motgång. Detta är ett svek. Det är som om den viktigaste personen i mitt liv stampat på mitt hjärta. Han är helt plötsligt två olika personer. Vi kanske kan gå vidare men det kommer aldrig bli detsamma. Eller kommer det det?