Inlägg från: Anonym (Hallå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hallå)

Nygift och otrogen

Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-23 18:27:49 följande:

Men då är det faktiskt en väsentlig skillnad mellan våra fall. Ditt pågick ett halvår. Min man hade två nätter/kvällar med en annan kvinna. Så klart han tänkte på henne på fel sätt innan men samma kväll som hon berättade om hennes känslor hade dom sex, sen en gång till och sen sa att han inte klarade av att gå bakom min rygg att hävda att han inte har något samvete stämmer inte, hans samvete åt upp honom. När han fick reda på att hon blivit gravid rasade han, jag har ju sett vad han skrivit till henne. Våra fall är inte jämförbara, ditt ex svek är de facto större.

Han hade aldrig sagt det om du inte kom på honom
  • Anonym (Hallå)

Om du var så säker på honom och tänkte att älskarinnan var en vän. Varflr kände du då ett behov av att kolla hans mobil? Jag tror du romantiserar det ni hade innan lite. Antagligen inte medvetet. Men du skrollade ändå i meddelanden som var 1 år gammal med en person som du inte var det minsta misstänksam över?

• Anonym (Hallå)
    Juicebaren skrev 2020-04-24 19:18:44 följande:

Du framstår som oerhört naiv och verklighetsfrånvänd. Det kommer ligga dig i fatet att du så gärna vill släta över vidden av hans agerade. Oklart varför du ens argumenterar här, tror mest det gör att du förstärker dina motargument när du sitter och skyddar honom. Du verkar mer upprörd på de här som ser ner på otrohet än vad du är på din egen man som utsatt dig och ert barn för ett vidrigt helvete för sin egen njutnings skull. Ta hjälp av dina anhöriga, möt verkligheten! Hoppas såklart att det ska gå bra för dig! Lycka till!

Tråden är ju egentligen färdig.

Ts ville ha råd fick sådana som hon inte ville ha och har nu tagit ett beslut om att fortsätta med det liv som var vid trådstart

Tönker Att det ändå säkert gav något att få bolla med okända
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-25 14:42:04 följande:

Du läser ju inte vad jag skriver... jag vet vad han gjort! Jag avskyr det han gjort! Jag lämnade honom för att han sårade mig så mycket! Det är ett helt ofattbart svek och otrohet är vidrigt, ännu mer vidrigt än jag trodde innan.

MEN det är mer komplext än många här gör det. Alla ser honom som enbart min otrogna man men för mig är han ju mer. Han är framförallt pappan till mitt barn och jag vill tänka på mitt barns bästa. Att separera är ett enormt stort steg att ta och många här menar att jag ska ta det enbart pga min heder Det är som om att det enda steget att gå vidare är att lämna honom, att det inte finns några andra alternativ. Jag tycker det är att förenkla situationen.

Jag tycker inte nödvändigtvis man behöver lämna efter en otrohet, men du sitter ju å andra sidan och mår skit 1 år senare vilket såklart påverkar dig och din omgivning. Jag ifrågasätter Egentligen bara om du Någonsin kommer bli bra om du inte lyckats bli det efter 1 år i parterapi. Litar du på honom nu? Vågar du ha fler barn med honom? Kan du ha sex med honom som vanligt? Har du slutat snoka på älskarinnan?
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2021-08-30 22:20:07 följande:

Jag har inga behov av att kontrollera honom, jag litar på att han inte är otrogen, hade jag inte kunnat göra det så hade jag inte kunnat leva med honom. Och vår kärlek är starkare nu än för tre år sedan, idag tar vi inte varandra för givna. 

Nu är det ju upp till honom att bevisa att det han sagt och bett om ursäkt för under dessa år är sant - skulle något liknande hända så är han körd och det vet han. Skulle han ligga med någon annan igen så är det kört och då får han helt enkelt stå sitt kasst. 

Ligger ni mer nu?

Hur går tankarna kring syskon?
  • Anonym (Hallå)

Är glad för er att ni fick ett lyckligt slut

• Anonym (Hallå)
    Anonym (Hm) skrev 2021-09-30 21:21:45 följande:

I ett av dina svar kallar du henne för din mans kollega?

De möts antagligen ibland både på jobb och gym. De hade dessutom gemensamma vänner.
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2021-10-03 03:55:40 följande:

Väldigt blandat. Ena dagen ber hon om ursäkt andra dagen säger hon att jag inte vet sanningen osv. Litar inte ett dugg på henne.

Vad tror du han såg i henne?
  • Anonym (Hallå)

Måste varit fruktansvärt för henne att falla för en man bli gravid ta bort utan något av pappans stöd

Sen 1 år senare se honom med en bebis som han valde ha

• Anonym (Hallå)
    Anonym (Liknande sits) skrev 2021-10-08 22:07:05 följande:

Min man och jag hade varit gifta i 8 år när han inledde en relation med en kvinna. Hon var superpå och tog inte ett nej. Ville gifta sig och skaffa barn med min man direkt. Ville köpa en mobil till min man som bara de skulle ha kontakt på. Min man var tydlig att han inte ville skilja sig, utan bara ville ha bekräftelse. (Sjukt också och vi har hanterat vår relation med terapi och timtals samtal med varandra). Det fick han bigtime. Hon ringde till mig och historien uppdagades. I hopp att jag skulle skilja mig från hennes själsfrände.15 st kontantkort blockerades. Nummer från hennes arbetskompisar blockerades. Hon låtsades vara någon annan i sms. Hon smygtittade på min man runt huset. Hon listade ut vart han jobbade och dök upp. Hon dök upp på akuten och ljög sig in till undersökningsrummet som hans fru. Min man protesterade tyvärr inte, han blev överrumplad av det sjuka.Hon tog kontakt med min mans dotter för att vara fodervärd åt hennes häst osv. Vi har sparat fyra fullmatade sidor med hennes kontaktförsök. För att fortsätta det kreativa. där får jag verkligen imponeras av hennes lösningar, är att hon postar inlägg på facebook som offentliga, detta så min man ska kunna läsa och lockas. Hon använder även SPOTIFY där texterna talar om hennes situation och vad hon önskar. Hennes egna ord att min man ska läsa facebook och SPOTIFY, så det är inte något jag hittar på.

Fem år efter deras relation, hon är fortfarande singel, har det fortsatt på facebook och SPOTIFY. Hon har förföljt min man med bilen.

Att jag fortfarande har koll på detta, beror på att det gäller att känna sin fiende (hotet utifrån). Jag har mått fruktansvärt dåligt av varje kontaktförsök. Det är som en film som rullas upp varje gång.

Hur har jag och min man agerat?

Nytt mobilnummer, hemligt och blockning på sociala medier. Min man har nonchalerat kontaktförsök live och tittat åt annat håll när hon tutat och vevat med armarna.Äntligen helt lugn och ro. Det enda som stoppar är att vara ONÅBAR. Varje svar, även negativt man ger, är krydda åt en besatt människa. Det hjälper inte att skriva: kontakta inte mig. Då tror stalkern att man inte mår bra när man skriver så och vill vara den som gör att man mår bra, dvs hör av sig igen.

Hur lärde han känna henne?

Varflr förlät du honom efter så lång affär? Han hade ju självklart känslor för henne också efter så lång tid
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Nej) skrev 2021-10-10 13:56:06 följande:

Det slutar alltid så för kvinnorna som stannar. Mannen blir ett helgon dom aldrig skulle såra sin fru (igen) och älskarinnan är helt galen! Även om frun kommer på sin make med snoppen i älskarinnan igen så är det den galna älskarinnan som hypnotiserat/tvingat den snälla, trogna mannen?

Frun kommer vägra tro på alla framtida bevis på fortsatt otrohet. För om hon erkänner att hon blivit lurad igen så skäms hon. Bättre att vägra tro alla tecken på att den galna kvinnan fortfarande träffar hennes make?

Känner likadant. Visst finns det stalkers men att tro att de blev det out of the blue är himla naivt. Vissa älskarinnor i tråden har stått ut med väldigt mycket. Dessa män har inte ?bara lovat kvinnor att lämna sina fruar? utan gjort dem på

Smällen, tvingat till abort och sedan både haft bröllop och nya barn med sin partner som

De lovat att lämna. Detta är givetvis är stort Svek eftersom älskarinnorna trott på ett liv ihop med mannen

Obs alla 3 parter har hanterat detta fel men den som borde ha största kängan är självklart mannen som varit twofaced och ljugit för alla runt omkring
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-07 21:18:03 följande:

Nästan ett decennium senare och han kontakta henne igen?

Told you 
  • Anonym (Hallå)

Det som är så sjukt är just hur män porträtterar sina sida älskarinnor som psykopater eller galna. Hur de får omgivningen att tro på det. i detta fallet tom anmäler kvinnan till polisen, men sen ändå hela tiden göder henne för att hon inte ska gå vidare utan vilja fortsätta vara hans sidechick

hur gammalt är ert yngsta barn nu? hur kom dy på att de hade kontakt igen? Och vilken typ av kontakt är det?

• Anonym (Hallå)

Tar hon emot honom när han skriver igen? El har hon gått vidare? 

jag tror nästan du behöver räkna med att antingen leva med en man som har behov av en annan vid sidan av el lämna honom. Han kommer inte ändra sig. 

en kompis till mig tog beslutet att acceptera en annan kvinna vid sidan av för hon orkade inte längre tjafsa om den andra kvinnan. Det var ändå med henne mannen valde att leva med. den andra kvinnan träffas han bara med kanske en gång i månaden och det är tom oklart om de ligger el bara umgås. det har blivit bättre sen hon bara accepterade det 

• Anonym (Hallå)

jag Tror jag skrivit det tidigare att han kan lida av Madonna hora syndromet vilket flera män gör 

han älskar dig Och vill leva vardagen med dig men ha fest och passion med någon annan 

det är väl kanske inte att förnedra sig själv om alla tre är med på det tänker jag. men klart folk utifrån tycker ju ofta sånt är ?konstigt? 

i min väns fall har hon insett att hon tycker hennes man blivit gladare och bättre pappa sedan tjejkompisen accepterats av henne. han tjatar inte längre på henne om att de måste festa ligga osv 

• Anonym (Hallå)

Med tanke på att han inte varit flirtig mot andra kvinnor el visat dessa tendenser när han inte haft kontakt med henne, så verkar det ju som att han inte är otrohetstypen rent generellt utan mer att han har någon form av stark dragning till henne el tom känslor. Han kanske dock har analyserat situationen och förstått att ett vardagsliv med henne inte hade fungerat, därav att du aldrig blev ?lämna för henne?. 

• Anonym (Hallå)

Om oron i att lämna honom övervägande handlar om att du är rädd att de blir ett par och hon styvmamma till dina barn så behöver du tänka om igen. Är det verkligen där beslutet ska ligga? Det är ju bortom din kontroll ändå. Vem han träffar om det tar slut kommer vara upp till honom. Ditt beslut behöver grunda sig i om du är lycklig med honom el inte. 

sen kommer ofta sanningen fram när man dricker tyvärr så han har inte släppt henne trots att han blockerar henne 

• Anonym (Hallå)

Stort grattis till dig ts som slipper leva med honom! 

han verkar ju heller inte vida smart som skickar sms till henne om att de legat igen, när han vet att du har ögonen på honom och telefonen sedan lämge tillbaka 

hoppas du landar i det nya livet snabbt! stort lycka till!

Svar på tråden Nygift och otrogen