Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Oerhörd skrev 2020-02-16 12:32:27 följande:

Han föreslog det inte, han genomförde det bakom ryggen på dig. Nu säger han vad du än vill att han ska säga.

Ja men jag kan inte riktigt greppa det han säger, jag vill ju tro att det är sanning. Att han faktiskt är ärlig nu. Jag kommer väl aldrig få reda på om han är det..

Han avbröt ju inte när han fick reda på att hon var gravid utan några veckor tidigare men dom hade fortsatt kontakt efter men inget fysiskt. Den perioden mellan sexet och avslöjandet säger han att han försökte avsluta kontakten men att hon skrev till honom som ingenting/som bra vän.. att hon inte kunde släppa honom. Jag vill tro honom på det men för det dessvärre inte...
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-14 22:28:46 följande:

Bilden som målas upp här om din man är ju du själv som gör vartefter du berättar hela historien. Det är så här det är och ser ut. Det är såhär han har varit sedan strax före ert bröllop och delvis fortfarande är. Det är sanningen just nu.

Och som alla vi i tråden säger hela tiden så finns inga garantier för att det håller. Det som tar knäcken efter en otrohet är inte själva sexakten utan efterspelet där ni nu är. Att man inser efter några år att det inte blir bättre. Att tilliten fortfarande är borta och hur man än gör går man under trots allt. Hur du än gör kan du inte fly dina egna känslor hur många barn man än skaffar och hur många hus man än köper. Det som knäcker är att allt är besudlat av vad som hänt. Allt påminner om det inträffade. Det finns inga minnen som enbart är just era två minnen utan allt genomsyras av hennes inblandning. Framförallt ert bröllop. Hon var högst närvarande där. Hur ska ni kunna fira bröllopsdag och minnas utan att tänka på henne?

Jag tror inget jag skulle kunna säga skulle kunna förändra den här trådens syn på min man..jag vet att han valde att vara med någon som gav honom närhet och bekräftelse, nåt han sagt till mig att han varit nöjd med hemma men uppenbarligen inte var och där han jag ett ansvar.

Nej det finns verkligen inga garantier men är det så naivt att vilja försöka innan vi slår en familj i spillror?

Men som du skriver är jag rädd för påminnelsen. Att vår bröllopsdag alltid kommer påminna om henne. Att han umgicks med henne på min födelsedag. Att deras barns beräknade datum var en dag efter vår dotters födelsedag.. men därför kanske det är viktigt att skapa nya minnen? Börja om? Ex med nytt boende?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-16 18:39:00 följande:

Jo där hade de redan planerat in sina handlingar. Där var han redan kär i henne och han visste att det var så det skulle bli. Han var redan i hennes famn när ni gifte er, det var därför det sen gick så fort.

Han planerade inte otroheten när de möttes första gången, det var det jag syftar på.

Nej jag håller faktiskt inte med dig där, det är skillnad på att fantisera och faktiskt planera. Planera otroheten gjorde han efter första gången då han aktivt bokade ett hotell. När vi gifte oss fantiserade han om henne men planerade inte otrohet, jag tror inte ens han trodde då att han skulle göra något.

Att han hade känslor för henne när vi gifte oss köper jag däremot, och det tror jag han hade ångest för. Men där och då visste han ju inte att det var besvarat..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-16 17:59:08 följande:

Hsn tyckte nog gräset var grönare eftersom de låg fler än en gång tyvärr..

Jo men inte tillräckligt grönt för att lämna mig för henne...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Känner med dig) skrev 2020-02-16 22:36:19 följande:

Har du TS funderat på om graviditeten och aborten är en lögn?

Är 100% ingen lögn.
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-16 17:41:20 följande:

Både ja och nej.. Nya minnen är ju en direkt konsekvens av hans handlingar. Ni kan inte fly från henne och tro att ni kan glömma. Det kommer alltid vara ett före och efter henne.

Ett nytt boende kommer ju alltid vara en påminnelse om varför ni flyttar. Ert bröllopsfoto på väggen kommer du alltid förknippa med henne. Du kommer alltid veta att hotellet i stan var där de träffades. Du kommer alltid ha i bakhuvudet en del tankar varje gång din man pratar om att gå till gymmet. Ett nytt barn kommer alltid vara den jobbigaste och tuffaste påminnelsen om varför det existerar.. Etc etc..

Beror inte det på hur jag agerar? Om jag drar paralleller till henne i nya minnen eller om det blir som en omstart och på så vis minnen som aldrig hon fått höra om? Men det kommer alltid vara ett före och ett efter oavsett acceptans eller inte. Skiljer vi oss är ju hon direkta anledningen till det. Jag antar att jag alltid kommer kolla in henne på sociala medier och se vad hon gör osv. Jag vill bara sluta jämföra mig med henne..

Så kan det vara, men likt stibson här över kan ett nytt boende också symbolisera nystart? Och ett barn kommer ju alltid vara älskat... men vi är inte där nu. Snarare väldigt långt ifrån där. Idag sa jag till honom att jag nog inte kommer kunna glömma, möjligtvis förlåta men inte glömma. Han blev så klart väldigt ledsen.. men jag känner mig för svag för att ta tag i allt praktiskt. Är ju ?enklare? att stanna..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-16 19:48:27 följande:

Men tillräckligt grönt för att aktivt välja att skada dig om och om igen för hennes skull.. Tillräckligt för att han inte ens kunde stänga av sina känslor för henne när ni gifte er. Han valde inte ens bort henne förrän du avslöjade honom! Vilket innebär att han aldrig aktivt valde dig, han blev ställd mot väggen och tvingad. Jag förstår verkligen inte hur du kan fortsätta vara gift med honom? Han ljög ju när han sa sina löften. Han var ju till och med förälskad i henne när ni gifte er! Hur kan du ens titta på din vigselring utan att bli äcklad?

Han höll ju på att avsluta kontakter när jag kom på det men hon som ständigt hörde av sig. Det spelar ju dock ingen roll i det stora hela men ändå.. han ville väl både ha kakan och äta den antar jag. Ha både trygghet och passion och jag kunde inte ge honom båda.

Jag undrar detsamma samtidigt som jag naivt nog hävdar att jag älskar honom. Det är svårt att lämna någon jag älskar, någon som skulle vara min framtid. Mer och mer börjar jag önska att han valt henne och tagit beslutet att lämna mig. Sedan är vi ju föralltid låsta med varandra pga barn och att lämna nån som jag älskar för att sedan behöva ha honom i livet känns som tortyr..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-16 20:08:07 följande:

För mycket att förlora för honom. Om han lämnar dig lämnar han både sitt barn och kanske även vänner. Kanske hus också. Ja hela fasaden och livet han byggt upp och har utåt. Hsde det bara stått mellan dig och henne hade du kanske inte blivit ?vald?

Han tyckte gräset var grönare det är jag övertygad om. Det var skammen när han blev avslöjad som gjorde att han inte lämnade dig för henne.

Ja jag tror det var därför han inte lämnade mig, för det sociala och för sammanhanget. Enligt henne var det också så han sa till henne.

Skammen kom nog innan han blev påkommen men inte i närheten av hur det blev när han blev påkommen. Men skillnaden nu är att jag faktiskt genuint tror han kämpar för mig, för oss. Inte för omgivningen och fasaden. Jag tror det senaste året har fått honom att förstå att han älskar mig och vill va med mig men jag vet ju inte om det räcker..
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-16 22:57:43 följande:

För mig är det inte otroheten i sig som är värst och som sårar mest, utan det är  lögnerna och sveket.

Jag förstår att du vill.

Och om det verkligen är vad ni båda vill så måste ni ju försöka jobba på det.

Och ni borde blocka den andra kvinnan så hon är helt ute ur era liv sen.

Så länge hon finns kvar i bakgrunden så kan det bli svårt att gå vidare.

Jag kommer nog alltid vilja ha koll på henne via siska medier osv. Någon form av självplågeri kanske..
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-16 23:15:44 följande:

Men att fantisera om och ha känslor för någon annan än den man gifter sig med är väl lika illa som att faktiskt planera en otrohet?

Han bröt ju sina löften om trohet till dig redan där.

Och det är ett stort svek.

För mig hade han fått fantisera, det kommer inte under ett helt äktenskap enbart jag som gör honom attraherad. Att han sedan agerade är det som sårade mig..
Svar på tråden Nygift och otrogen