Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Anonym (Linda) skrev 2020-02-09 13:10:58 följande:

Jag tänker så här med att berätta för er familj och närmaste vännerna att det blir ett rop på hjälp. "nu orkar jag inte mer, hjälp mig nu, bär mig, hela mig, rädda mig, jag klarar inte det här själv"

Ja det tror jag mer på.. att istället för att berätta för att ?döma? honom och få honom att tydligt visa sin ånger så berätta för att överleva. Jag vill lämna honom, jag har landat i det. Men han är den rationella och jag önskar att han också förstod att vi är dödsdömda och att han kunde fatta det slutgiltiga beslutet.. jag tycker det gör för ont.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-09 14:48:18 följande:

Jag tycker folk i den här tråden överdriver.

Man är inte nödvändigtvis en dålig Pappa för att man blir kär i en annan kvinna. Många här får det att låta som om det handlar om en fuckboy som går från kvinna till kvinna. Jag är rätt säker på attt han var förälskad i den andra. Att bröllopet redan var under planering och att han inte kunde dra sig ur allt.

Tack! För mig är det en diskussion om äpplen och päron. Hans föräldraskap hänger inte ihop med hur han hanterar kuken.

Ja jag tror på din beskrivning. Jag tror han blev kär och för det tycker jag synd om honom. Han föll helt och hållet för henne och lyckades inte tygla sig. Sina känslor kan man inte hantera men han borde brutit med henne så mycket tidigare...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Man35) skrev 2020-02-09 15:03:40 följande:

Jag har inte sett någon uttrycka att det skulle vara anledningen till varför han är en dålig pappa. Tror mer det handlar om att han planerat och upprepat ljugit för sin familj, lagt pengar på och hellre varit med älskarinna än med sitt barn, agerat på ett sätt som skadat barnets mamma och förstört barnets familj.

Han knullade ju också den andra kvinnan oskyddat, gjorde denne på smällen samtidigt som han knullade med frugan oskyddat för att göra henne med barn. I värsta fall hade ju barnets mamma (och barnet de planerade) kunnat få hiv eller annan sjukdom. Ingen dream dad direkt. Så agerar ialla fall inte en bra pappa, om man säger så.... Han har säkert fina egenskaper också. Det har faktiskt alla skitstövlar jag stött på haft. I det här fallet spelar ju det mindre roll om han så är Dalai Lama i övrigt, det väger liksom inte upp.

Jag förstår hur du menar, men havs föräldraskap är ju så mycket mer.. han är vår dotters största idol och hon hans. Han tar mycket större ?ansvar? över henne än vad jag gör...

Ja han hade kunnat dra på sig könsjukdomar och jag tycker det är konstigt att han inte ens tänkte på det utan bara knullade på. Men nu blev det inte så och som sagt tänkbara scenarion som inte blev av behöver jag inte ens spekulera i.
  • Anonym (Kvinna86)
    Hagalu78 skrev 2020-02-09 22:45:37 följande:

Hej

Jag har tyvärr förlåtit och räddat mitt äktenskap 2 gånger på 5 år men mitt ex fortsatte att göra samma sak om och om igen...trots att han visste att jag skulle kräva skilsmässa. Vi är nu skilda och jag kan bara prata för mig själv men jag har upplevt att det är svårt att gå vidare, innerst inne ligger något bakom detta hos den som är otrogen. I mitt fall var mitt ex ensam och hade inga vänner ????, sa han i alla fall

Tråkigt att höra att han inte höll sig trogen, hur svart ska det vara?! Ångrar du att du inte gick tidigare? Jag litar på att min man inte gör det igen, hans ånger går nästan att ta på. ?Gjorde det för bekräftelse och för att jag föll för henne? är hans förklaring. Vet dock inte om jag klarar att vara kvar trots att jag inte tror det sker igen...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-02-09 23:32:30 följande:

En könssjukdom kan ligga i kroppen länge innan den märks. Jag fick av gynläkare att testa mig tre ggr under ett år från det att jag sa att jag visste att en person jag haft sex med hade klamydia. Dom två första testerna visade inget men det tredje visade. Och under det året hade jag inte sex med någon.

Så är det men eftersom jag ännu inte verkar fått något väljer jag att inte tänka på det. Onödigt att måla fan på väggen när det redan finns så många konkreta problem. Att tänka ?tänk om? känns bara destruktivt...
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-10 08:29:20 följande:

Inget av det här har med dig att göra. Det måste du förstå.

Det är han som har gjort fel val och betett sig illa mot dig.

Det ska inte du dömas för. Däremot han. och det med rätta.

Och du behöver dessutom stöd omkring dig.

Försvara honom inte. Vill du verkligen veta om han ångrar sig så kräv att han berättar för folk i er närhet.

Försök inte skydda honom.

Jag försöker inte skydda honom. Jag försöker skydda mig själv och vår dotter...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2020-02-10 08:49:36 följande:

Hur kan du påstå att han inte svek eran dotter? 

Satte han inte hennes trygghet på spel för egen njutning menar du?

Tror du inte han fattade att hans äventyr kunde resultera i en skilsmässa med allt det innebär för ett barn?

Om han fattade det, hur kommer det sig att han valde det ändå om han är en sån underbar pappa som du säger?

Att vara en bra förälder innebär mycket mer än bara gulla med barnen, det innebär oxå att sätta dem före allt annat, och det gjorde INTE han. Han satte sig själv före dig OCH er dotter. SÅ nej, han är inte en bra pappa.

Som tidigare stått i tråden betyder ju inte skilda föräldrar per automatik dålig uppväxt. Så klart hans agerande fått förödande konsekvenser och vår dotter känt av allt men jag skulle aldrig se honom som en dålig pappa. En dålig pappa är en man som jag inte anser ska ha rätt till sitt barn. Min man dyrkar din dotter. Han sätter henne framför allt, det var hon som fick honom att sluta. Det var mig han prioriterade bort inte henne...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-10 09:38:18 följande:

Inte nödvändigtvis per automatik nej. Men du får bättre förutsättningar för att se om det han säger och påstår är sant eller inte och om det han kämpar för är rätt orsaker. Och vad det innebär för dina känslor. Att han berättar förändrar ju även vardagen för din del.

Fortfarande är det ju dina känslor som avgör. Om du efter två år fortfarande känner att det inte funkar så är det ju den sanningen du måste förhålla dig till och utgå ifrån. Oavsett om ni berättar eller inte.

Jag tycker dock att jag redan fått bekräftat att det han säger är sant. I snart ett år har vi upplevt ett helheten båda två. Hur förändrar det vardagen menar du? (Genuin fråga).

Så är det... det jobbiga är ju att det tar tid att fatta beslut. Antingen har jag om två år kommit över det och vi blivit starkare eller så har kärleken successivt dött. Oavsett är det lång väntetid..
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-10 09:58:37 följande:

Bara som en point här så finns det gott om 6-7-åringar och yngre än så som har full koll på vad otrohet är och hur man kan känna då och inte har några problem med att förklara hur de känner sig då familjen splittras av det.

Idiotförklara aldrig ett barn!

Att idiotförklara henne var inte min mening. Hon har självklart känt av att det varit något och säkert överhört saker. Dock har vi båda sedan det kom fram hela tiden varit överens om att sätta hennes prio först och göra allt för att få henne att förstå att hon inte ska ta på sig något.

Som nämnts här kan ju också barn må bättre av två lyckliga föräldrar på varsitt håll än två olyckliga tillsammans..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-10 23:37:54 följande:

Fast nej. Du måste fortfarande dra ur svar från honom efter 10 månader för att han inte säger det frivilligt alternativt ljuger och fortfarande måste du ha kontakt med henne för att se om det är något du missar. Det finns så mycket mygel, osanning och misstänksamhet kvar att det är sjukligt osunt.

Då har man banne mig inte kommit nån jävla stans och det han säger och visar är helt enkelt fel. Han försöker fortfarande komma undan ansvar och komma undan konsekvenserna genom att säga det du vill höra. Det betyder inte att det är sant allting.

Att berätta för omgivningen påverkar givetvis dig och din vardag rejält eftersom det ruskar om dina känslor. Du kommer plötsligt möta ännu en sida av din man du inte sett och dynamiken mellan er påverkas eftersom det är upp till bevis på allt han sagt till dig. Kommer han ljuga för sin familj och komma med bortförklaringar och skylla ifrån sig? Kommer ännu fler saker fram som ingen vet? Att du berättar om hur du mår och att du inte orkar mer skapar också reaktioner hos era familjer... Etc etc.. Allt det där påverkar ju direkt även dig och din syn på det du trodde att ni hade. Det sätter igång en massa saker. Bra som dåligt.

Nja jag upplever snarare att han försöker svara på allt men att det blir förmildrande men också tror jag att han faktiskt tror på det han säger. Att han ?manipulerat? sig själv. Sanningen är antagligen någonstans mellan deras historier men i det stora hela har jag ju fått veta allt och jag behöver inga detaljer. Jag hade varit misstänksam mot honom även om han så inte raderat all deras kontakt och jag fått se allt svart på vitt.

Och behöver jag verkligen på reda på allt? Måste jag höra ?sanningen??

Ja så är det... men det är också ett steg jag inte riktigt orkar ta än utan när jag är redo för reaktioner. Och jag tror heller inte jag kommer få så mycket stöd. Nästan all vårt umgänge är gemensamt och alla dyrkar honom...
Svar på tråden Nygift och otrogen