Anonym (Nej) skrev 2020-02-13 18:47:40 följande:
Så du tror på riktigt att han, alla de gånger han hade sex med henne, smsade osv, trodde att du inte hade något emot det?
Du tror verkligen att han trodde att du bara skulle rycka på axlarna och må bra?
Jag tänkte fråga om du tror att han är så sjukt korkad. Sedan tänker jag tillbaka på allt du skrivit om hur han förnedrat och förnedrar dig för sin egna njutnings skull. Han har nog en empatisk störning. Eller så älskar han dig inte tillräckligt för att bry sig om att försöka tänka på dina känslor.
Jag tror läget förändrats och jag har en ny verklighet att förhålla sig till men som du ser i stinson här över går det ju att förlåta och faktiskt må bra och jag googlade mig till att 25% förlåter otrohet och går vidare. Det är ändå 1/4. Jag är ju inte heller ett vrak utan umgås med vänner, leker med min dotter, skrattar, jobbar, är social osv.
Ja han har förnedrat mig precis som alla otrogna gör. När jag tänker på det, vilket är varje dag, blir jag så klart ledsen. Men sätt inga diagnoser på min man, han är inte unik utan otrohet är relativt vanligt..