Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Nygift och otrogen

Anonym (Stinsson) skrev 2020-02-13 12:20:22 följande:

Var är det sorliga i att vi hållt ihop en familj där vi älskar varandra? Ingen av oss såg något behov av att andra skulle ta del av våra problem och idag är jag glad för det. Jag likt TS tror inte det kommer ske igen då jag upplevt min makes smärta på nära håll och att han släppt allt för att kämpa för oss. Jag litar på honom och han på mig kanske ännu mer nu än innan. 

Problemet var att din man visste ville smärta han skulle åstadkomma dig. Ändå valde han att skada dig och riskera er relation bara för en annan kvinnas skull.

Du är en av få gifta kvinnor som vet att din man prioriterar dig sist ( och gärna skadat dig) om han blir kär i en annan.

Han valde att ge dig ångest och smärta. Du pratar om att hans smärta var jobbig att se. Ändå klarar du av att leva med en man som valde att utsätta dig för samma smärta *10 för sin egen njutnings skull.

Det är fruktansvärt kallt och hänsynslöst.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-13 17:41:08 följande:
    Där och då tror jag inte den otrogne förstår vilken skada och smärta den orsakar, som att hjärnan stänger av på något sätt därav förklaringen om en ?bubbla?. Min man och jag har pratat otaliga gånger om hur fel otrohet var innan men när han väl hamnade där hände nåt. Jag tror inte det var första gången han ?frestades? men det var nåt med henne/dom/situationen som var annorlunda. Tror inte vara det var sexuell njutning utan något mellan dem som vuxit fram och som han i framtiden direkt skulle förhindra. Sen är ju smärtan värre för den utsatta helt klart men det betyder ju inte att den otrogna inte mår dåligt och ångrar sitt agerande.
    Så du tror på riktigt att han, alla de gånger han hade sex med henne, smsade osv, trodde att du inte hade något emot det?
    Du tror verkligen att han trodde att du bara skulle rycka på axlarna och må bra?

Jag tänkte fråga om du tror att han är så sjukt korkad. Sedan tänker jag tillbaka på allt du skrivit om hur han förnedrat och förnedrar dig för sin egna njutnings skull. Han har nog en empatisk störning. Eller så älskar han dig inte tillräckligt för att bry sig om att försöka tänka på dina känslor.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-13 19:30:08 följande:

Jag tror läget förändrats och jag har en ny verklighet att förhålla sig till men som du ser i stinson här över går det ju att förlåta och faktiskt må bra och jag googlade mig till att 25% förlåter otrohet och går vidare. Det är ändå 1/4. Jag är ju inte heller ett vrak utan umgås med vänner, leker med min dotter, skrattar, jobbar, är social osv.

Ja han har förnedrat mig precis som alla otrogna gör. När jag tänker på det, vilket är varje dag, blir jag så klart ledsen. Men sätt inga diagnoser på min man, han är inte unik utan otrohet är relativt vanligt..

Återigen. Din mans otrohet var inte en vanlig otrohet. Vanlig otrohet är ett hångel på fyllan. Din man såg dig i ögonen under er vigsel och lovade dig trohet. SAMTIDIGT som han var förälskad i en annan kvinna och planerade träffar! Han försökte göra dig gravid samtidigt som han planerade en framtid med henne och gjorde henne gravid! Han var kär i henne och hade massor med oskyddat sex med henne.Han hade till och med planerat att träffa henne igen när du avslöjade honom.

Hans otrohet är rätt unik i grymhet och total avsaknad av känslor för dig.

Tro inte att er otrohet är vanlig. Det är som att sila elefanter..
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-13 17:12:48 följande:

Ohjo hans känslor för henne är stendöda efter att hon visat sig vara som hon är. Är det något jag litar blint på så är det det.

Det han tänker på är nog snarare på vad han var/är påväg att förlora och vilket misstag hon var.

Jag känner min man och han gör allt för att ?sona sitt brott?.

Du litade väl blint på att han menade löftena vid er vigsel också? Du litade väl blint på att han aldrig skulle skada dig eller er familj?

Precis som du litar blint påhopp nu. Trots att han inte går att lita på och enkelt kan lura dig..

Du känner inte din man. Du kan inte lita på honom. Det förstår du väl?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-14 21:58:51 följande:

Men det är det jag inte kan hålla med om. Jag känner honom. Och ja jag litade blint på att han menade att han skulle hålla sig trogen. Patetiskt nog trodde han det nog också men körde ändå in kuken i henne bara veckor efteråt. Men jag ser hatet han känner för henne i hans ögon. Allt jobbflirt efteråt men också för att hon på nåt sätt representerar allt han gjorde fel.

Du har rätt att han enkelt kunde lura mig. Men jag ser inte anledningen till att han nu skulle ångra sig så mycket för att sedan lura hans fru, mamman till hans barn igen. Det stämmer inte överens med vem han är..

Du säger att du ser hatet för honom i hans ögon. Såg du inte kärlek i hans ögon när ni gifter er? Kärlek i hans ögon när han var kär i henne och han nyss hade haft sex med henne? Du trodde den kärleken du såg var till dig. Men när du trodde du såg kärlek så var det känslor till någon annan och enbart lögner och värsta sveket till dig.

Du vet bara att du inte kan lita på vad du ser eller din magkänsla.

Han lurar gärna dig för en annan kvinnas skull. Det är sanningen.

Hon representerar inte bara allt som var fel. Hon representerar också kvinnan som han ville ha mer än allt. Hon var den som han var beredd att offra allt för. Sin fru, familj och sin frus välmående. Det måste varit starka känslor om han blev personlighetsförändring. Det starka känslorna du ser hos honom är inte hat.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-16 19:24:12 följande:

Jo men inte tillräckligt grönt för att lämna mig för henne...

Men tillräckligt grönt för att aktivt välja att skada dig om och om igen för hennes skull.. Tillräckligt för att han inte ens kunde stänga av sina känslor för henne när ni gifte er. Han valde inte ens bort henne förrän du avslöjade honom! Vilket innebär att han aldrig aktivt valde dig, han blev ställd mot väggen och tvingad. Jag förstår verkligen inte hur du kan fortsätta vara gift med honom? Han ljög ju när han sa sina löften. Han var ju till och med förälskad i henne när ni gifte er! Hur kan du ens titta på din vigselring utan att bli äcklad?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-17 19:42:34 följande:

Men hon är inte frisk och anmäld på saklig grund.

Jag är väl medveten om att han haft känslor för en annan och haft sex med en annan. Jag kommer dock aldrig acceptera att han kommer agera på det igen, speciellt inte nu när han svart på vitt fått se hur det sårade. Ska vi vara tillsammans i fortsättningen så ska det vara monogamt.

Då blir hans handlingar iallafall kända för alla som vill läsa om hans otrohet. Måste kännas skönt att du slipper vara den som går ut offentligt med hans otrohet.

Hon tycker nog att du är psyko. Det är ju vad din make har sagt till henne om dig. Intressant att han så lätt kan få er att tro på honom.. Ni tror båda att han tycker illa om den andre och har hans kärlek för sig själv.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-18 16:57:32 följande:

Blir dom? Inte kommer vi berätta om anmälan för någon. Antagligen läggs anmälan ner men det är ändå en viktig markering

Hon har aldrig hävdar att han tycker illa om mig och haft hans kärlek för sig själv utan hon har ju alltid vetat att jag finns. Sen ja har han sagt saker om mig som gjort mig väldigt ledsen men med all säkerhet kryddar hon på det också

En anmälan är allmän handling. Vem som helst kan nu läsa om hans älskarinna och deras affär . Hon behöver ju inte krydda något. Han ville till och med ha henne på er bröllopsdag. Tydligare än så blir det inte... Det går inte att krydda på det för det går inte att få det mer tydligt och förnedrande mot dig.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-18 18:45:36 följande:

Nu fick jag rådet av en gemensam vän som vi berättade för att hon höll på (han vet dock bara att hon förälskat sig i min man inget mer) som är polis och som uppmanade oss att anmäla.

Då vet er vän snart allt om hans affär. Han behöver bara läsa anmälan och samtalen med kvinnan. Är ni verkligen redo för det?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-18 18:53:20 följande:

Jag resonerar likadant men vet ärligt inte om det är hållbart. Att allt ställts på sin spets och vi får utvärdera vad vi har och vill ha och det gör oss starkare.

Nej jag ser enbart med kärlek på mitt barn och jag kommer vara evigt tacksam för han gav mig henne. Jag vidhåller också att han är en fantastisk pappa och jag tror vi kan bli en varm, kärleksfull familj igen. Problemet är att jag nästan blivit mer kär i honom, JAG har blivit rädd att förlora honom. Vi har haft väldigt många fina stunder tillsammans de sista tio mån som varit väldigt viktiga. Jag brukar vanligtvis inte lägga upp kärleksförklaringar på Instagram men har gjort det under den här tiden. Jag älskar honom så otroligt starkt och vet att han älskar mig minst lika mycket. Tanken på att aldrig få vara nära honom igen, aldrig ha sex med honom, aldrig skratta med honom känns så himla fel...

Att du älskar honom starkt är det ingen som tvivlar på. Han tänkte tanken om att aldrig få hålla dig nära igen, aldrig ha sex med dig och aldrig skratta med dig igen. För honom kändes det rätt. Det var viktigare att få göra dessa saker med den andra kvinnan. Han älskar dig inte alls minst lika mycket. Det vet du om.
Svar på tråden Nygift och otrogen