Nygift och otrogen
(Igår föreslog min man att vi ska börja jobba på ett till barn ?som bevis för hur mycket han älskar mig?. Jag sa nej. Det är nog tack vare den här tråden mycket, så tack!)
(Igår föreslog min man att vi ska börja jobba på ett till barn ?som bevis för hur mycket han älskar mig?. Jag sa nej. Det är nog tack vare den här tråden mycket, så tack!)
Men hon sa ju att hon hade skydd! Sen är det jävligt korkat och han borde vetat bättre men tror inte dom knullade för att bli med barn utan för att dom inte kunde motstå varandra.
Gemensamt ansvar? Vad mer kunde han gjort? Sagt ?gud så kul den här ungen vill jag ha? när så inte var fallet?
Hur går det ihop? Att han ville gifta sig med dig? Han planerade ju att vara otrogen samma dag som ni vigdes!! Han hade inte en endaste tanke på att leva upp till sina löften! När ni vigdes så fantiserade han om henne!! Han hade inte en sekunds tanke på att leva upp till sina löften till dig...
Det är helt sjukt att han har lyckats hjärntvätta dig så här totalt! Det är otroligt synd om din dotter som kommer växa upp och tro att relationer och äktenskap fungerar på det här sättet. Hon kommer låta sig bli behandla på exakt samma sätt för hon kommer tro att detta är normalt.
vad kommer du säga till din dotter att göra den dagen som en man behandlar henne på samma sätt? Kommer du säga åt henne att blunda och fortsätta med den mannen? Eller kommer du önska att hon har lite ryggrad och lämnar svinet? Kommer du förlåta hennes man när han planerar dejter med älskarinnan på bröllopsdagen...
Ja det håller jag med om. Iskallt beteende, det skrämmer mig. Nej barnet hade tagits bort oavsett, det jag såg var ju abortdatumet. Men han hade träffat henne igen, det var ju planerat. Helt sjukt egentligen att dom skulle träffas och fortsätta som vänner?!?
Och hur kan han nu bevisa att han respekterar mig? Det är det jag själv inte kan landa i.
Om han nu ångrar sig så mycket som han säger och visar så hade han kunnat leva med ångesten själv och på egen hand fått skämmas. Sen om det nu skulle komma fram kunde han ju haft stake nog att berätta det själv. Och som sagt, respekten för mig försvann under 2 veckor men jag tror och hoppas att den finns innan och finns nu efter.
Ja jag känner honom bäst och jag ser ju hur han våndas för vad han gjort. Hur han mår lika dåligt som mig. Och han förtjänar det...
Fast alltså när vi gifte oss hade dom aldrig haft sex? Och jag avskyr det han gjort men rent krasst var det ju kortvarigt. 2-3 veckor från att dom låg första gången till han sa att han inte kunde göra så mot mig. Inget långvarigt, det hade jag aldrig kunnat förlåta.
Sen vad gäller njutningen har du ju rätt. Tydligt är nu att hon inte var värd det...
Jo som vänner med andra, inte på ett hotellrum.
Men problemet är ju att du fortsätter tro på honom. Han är tydlig med att han inte vill ha kontakt med henne, skriver du. Var han inte också tydlig med att han skulle vara trogen när ni gifte er? Var han inte också tydlig med att han älskade dig? Hans tydlighet betyder bara en sak: Han ljuger troligtvis.
Han har ju ljugit så många gånger och om så många saker rätt länge. att tro på ett endaste ord han säger är höjden av dumhet.
Då hon fortfarande söker kontakt så är jag 150% säker på att han ganska ofta kontaktar henne på nätter/ kvällar och ger en HELT annan bild om varför dom inte träffas mer.. Kanske säger han att är du så galen och tokig att du har riskerat att skada dig själv och ert barn om han lämnade dig? Kanske kräver han att hon ljuger för dig för du är galen och inte tål sanningen? Det är klassiska saker som otrogna män säger till sin älskarinnan när frun kommer på dom...
kanske ringar han och gråter och säger att han älskar henne och ville ha deras barn men inte kan pga dig? Därför kontaktar hon honom och vill ha raka rör.
Det enda du vet med säkerhet om din man är att han kan ljuga och vara otrogen och kan bli kär i andra kvinnor.
Tack.
Ja så är det ju absolut. Men av någon konstig anledning känns det som om dom faktiskt inte har kontakt, jag litar nog på honom där. Jag tror han verkligen vill få oss att fungera och ångrar sig och att han faktiskt inte vill ha med henne att göra. Det känns verkligen som att han tycker illa om henne...
Jag förstår att det verkar så... men samtidigt känns det fel att tro att ingen som varit otrogen faktiskt kan ångra sig och vill ställa allt till rätta. Han är ju ingen ond människa bara för han betett sig som ett svin