Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-02 17:27:08 följande:
Har du varit utsatt för otrohet någon gång? Det är inte bara att lämna, vi har ett liv ihop... innan jag blev bedragen trodde jag det också bara var att lämna men nu sitter vi med bostad, barn, umgänge - ja ett liv tillsammans... allt skulle slås i spillror. Jag villan att vi ska kunna gå vidare för allas skull. Jag älskar honom...
Hans ångest är brutal och jag litar på att han ångrade sig redan innan jag fick reda på det. Det var den andra kvinnan som hade svårt att lämna relationen...
Ber återigen om ursäkt om jag var hård mot dig, jag var tvungen att tänka ett tag på din inledande fråga och mitt svar är att jag har blivit bedragen men nej inte genomlidit en otrohet. Har dock varit den personen som kvinnor varit otrogna med ett par gånger, något jag idag skäms över. Ur mina erfarenheter kan jag berätta att dessa kvinnor antingen fortsatte eller att deras relation tog slut snart efter. En av dessa inledde jag sedan en längre relation med vilket visade sig vara ett misstag då denna person inte helt oväntat i efterhand var väldigt opålitlig.
Med detta sagt så känner jag inte din man men har haft med otrogna och illojala människor att göra i stora delar av mitt liv. Jag vill dock påstå att det är stor sannolikhet att hans ångest beror på att han blivit påkommen, han har trots allt burit på denna hemlighet i över en månad. Detta betyder alltså att han inte nödvändigtvis har ångest över det han gjort. I min värld om man har sån djup ångest så kommer man berätta det för sin partner, inte dölja det.
Med det sagt tänk på att ibland är det bättre för barn med skilsmässa och var vaksam om du fortsätter relationen.