Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Anonym (Narcoffer) skrev 2020-02-03 17:17:49 följande:

Nej, du måste inte lita på honom bara för att han är pappa till ditt barn. För ditt barns skull måste du misstro honom tills vidare. Du ska inte lita på någon som visat sig vara opålitlig. Du kan förlåta honom om du vill, men lita inte på honom. Om några år, om han verkligen visar sig vara en ny och bättre människa, då kan du fundera på det, men inte tidigare än så.

Jag litar inte på mina barns far, och jag har ingen relation med honom. Den relation han har med sitt yngsta barn, är något han får ta hand om själv.

Men jag vill inte att det ska ta några år, jag vill lita på honom nu...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-03 17:32:14 följande:

Hon är inte bara en älskarinna som blev lämnad. Hon är en älskarinnan som blev prioriterad framför dig många gånger, en kvinna som burit hans barn och en kvinna som han ansåg vara mer värd än ett helt liv med dig (under en period).

Att få barn med honom kan bevisligen vem som helst.

Det är du som fått nitlotten. Du förlorade. Det är du som lever med honom och din dotter som måste ser er relation. Hon har alla chanser till en lycklig familj och lycklig relation.

Du måste förstå att du blir förloraren om du stannar!

Du har försökt i snart ett år. Det är mer än tillräckligt.

Jo... och hon kunde bli mamma till hans barn, det är sjukt. Det är riktigt jävla sjukt att vårt barn skulle haft ett syskon nu.

Men OM man utgår ifrån det han säger att han aldrig gjort det tidigare, verkligen ångrar sig, inte vill ha med henne och göra, älskar mig och vill leva med mig och kommer inte göra det igen kan han då inte vara värd en andra chans? Då måste det ju finnas en ärlig chans att det blir bra?

Som jag sagt innan kanske på nåt sätt hon är limmet som håller han och mig ihop lite. Men samtidigt är det ju att hon hela tiden gör sig påmind som gör att vi inte får en ärlig chans att gå vidare.

Han smsade för någon timme sen att hon hört av sig igen och ville prata om aborten. Det är så surrealistiskt.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-03 17:40:06 följande:

Varför tycker du att du förtjänar en otrogen partner?

Är du och ditt barn inte värd mer än så?

Jag har inget bra svar på dina frågor. Tänkte skriva att ?han är ju inte otrogen nu? men vad spelar det för roll egentligen... fan.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Rozz) skrev 2020-02-03 17:48:46 följande:

Det är inte daltande, inte menat så åtminstone. Jag tycker du är för hård mot dig själv. Med henne var det säkert kul i början, nyhetens behag. Betyder inte att du skulle vara tråkig i sängen. Jag hoppas det löser sig för dig, hur det nu än blir. Kram.

Tack. Hon är jävligt snygg och säkert grym i sängen. Hatar henne...
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-03 18:01:57 följande:

Nej det är inte ditt jobb att lita på honom igen.

Tillit förtjänar man med tiden. Det är 100% hans jobb att fixa det genom handling. Och det tar tid. Mycket tid.

Det är just därför vi är många som talar om att det är tidens gång som gör att det inte lyckas hålla. För att tilliten aldrig kommer tillbaka, att misstänksamhet och ångesten aldrig överger en, att vardagen aldrig glömmer det inträffade. Att det alltid kommer finnas ett före och efter otroheten. Det äter upp en inifrån och ut. Det är det tidens gång visar.

De fåtal som lyckas är nån ynka promille och det handlar om fylleknull en gång och att man kysst nån på firmafesten. Sånt kan man komma förbi.

Men aldrig en planerad otrohet och aldrig nånsin någon som ljugit medvetet inför prästen.

Men det känns som ett sånt misslyckande att ge upp och det är så svårt att lämna någon jag älskar villkorslöst och gett mitt liv till. Det gör så jävla Jävla ont!! Hur kunde han göra såhär och utsätta mig för det här?? Jag vill ha statistik på hur många som överlever otrohet men hittar ingen. Och av alla han kunde välja valde han en psykopat som blev besatt av honom??

Jag hatar det här så himla mycket!!
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Man35) skrev 2020-02-03 18:06:01 följande:

Det här TS. Ta till dig det. Acceptera att ditt mående måste få ett slut. Det är dags att gå vidare.

Så om jag hade mått bra nu hade det inneburit att jag kommit över hans otrohet?
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-04 00:18:08 följande:

Ja. Precis så.

Hade inte hon gjort sig påmind hela tiden hade jag mått mycket bättre.
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-04 07:26:01 följande:

Hon kommer alltid vara närvarande på något sätt hädanefter

Ja hon kommer alltid varit en del i vårt liv men hon måste ju också gå vidare!
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-04 07:57:47 följande:

Du ber honom att inte kontakta dig om annat än barnet. Sedan ansar han dig om henne. Jävla respektlösa svin! Han skriver så enbart för att du ska bli svartsjuk, ringa upp honom och låta honom komma hem.

Han respekterar dig lika lite nu som när han var otrogen och kommer aldrig förändras.

Hade han inte berättat att hon hört av sig så skulle det också bli fel så är lite moment22. Och nej, jag såg vad hon skrivit och jag kontaktade själv henne och fick bekräftat att hon gjort det så var ingen lögn..
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-04 08:39:22 följande:
    Men varför berättar han för dig att hon har sms:at honom?
    Om han verkligen vill att du ska kunna glömma och gå vidare så är det väldigt onödigt av honom,tycker jag.
    Och varför vill hon prata om aborten? Vad finns det att prata om när den redan är gjord?
    Varför blockerar han inte henne bara så hon inte kan kontakta honom?
    Det vore väl det bästa för din skull.
    Då visar han åtminstone att han verkligen inte vill ha med henne att göra.
    Och skulle hon fortsätta kontakta honom ändå så återstår väl bara en polisanmälan.
    Om han verkligen inte vill ha mer kontakt med henne.

För att jag vill veta det. Skulle det sedan komma fram att hon hört av sig och han inte sagt något skulle det veta katastrof. Jag vill att han ska vara 100% ärlig med mig om allt som händer på den fronten.

Jag vet inte. hon tycker väl inte han dragit sitt strå i stacken vad det gäller aborten..jag VET att han inte vill ha med henne att göra, hon påminner ju också honom om hans misslyckande. Polisanmäla vad?

Svar på tråden Nygift och otrogen