Anonym (Nej) skrev 2020-02-03 17:32:14 följande:
Hon är inte bara en älskarinna som blev lämnad. Hon är en älskarinnan som blev prioriterad framför dig många gånger, en kvinna som burit hans barn och en kvinna som han ansåg vara mer värd än ett helt liv med dig (under en period).
Att få barn med honom kan bevisligen vem som helst.
Det är du som fått nitlotten. Du förlorade. Det är du som lever med honom och din dotter som måste ser er relation. Hon har alla chanser till en lycklig familj och lycklig relation.
Du måste förstå att du blir förloraren om du stannar!
Du har försökt i snart ett år. Det är mer än tillräckligt.
Jo... och hon kunde bli mamma till hans barn, det är sjukt. Det är riktigt jävla sjukt att vårt barn skulle haft ett syskon nu.
Men OM man utgår ifrån det han säger att han aldrig gjort det tidigare, verkligen ångrar sig, inte vill ha med henne och göra, älskar mig och vill leva med mig och kommer inte göra det igen kan han då inte vara värd en andra chans? Då måste det ju finnas en ärlig chans att det blir bra?
Som jag sagt innan kanske på nåt sätt hon är limmet som håller han och mig ihop lite. Men samtidigt är det ju att hon hela tiden gör sig påmind som gör att vi inte får en ärlig chans att gå vidare.
Han smsade för någon timme sen att hon hört av sig igen och ville prata om aborten. Det är så surrealistiskt.