Oerhörd skrev 2020-01-21 16:50:14 följande:
Jodå, det var det hon sa.
Vad gäller deltagande vet jag med säkerhet att just mitt deltagande aldrig varit den avgörande faktorn för huruvida någon är otrogen eller inte. Jag beter mig hur fan jag vill tack så mycket. Sköt du ditt så sköter jag mitt, helt utan att jag ber dig acceptera något jag gör eller inte gör alls :)
Det är fåfängt att tro att ens partner skulle vara perfekt om inte bara just precis den där specifika, högst ondskefulla fresterskan/frestaren fanns till...
Om det är en avhörande faktor är totalt irrelevant, vi snackar inte om vad han väljer utan vad du själv väljer när du deltar och ditt ansvar för dina egna val.
Du kan såklart välja att göra som du vill, men andra är såklart fria att tycka vad de vill om det du gör. Du verkar vilja äta kakan och ha den kvar, göra lite som du behagar mot vem du vill och alla ska tycka det du gör är ok.
Att lägga skulden för sin partners otrohet på älskarinnan är såklart fel, men att som älskarinna lägga skulden för sin egen medverkan på den otrogne mannen är oxå fel och jävlgt fegt. Ingen tvingar dig att ligga med en upptagen man, varken han eller hans fru, det är helt och hållet ditt val och därmed bara ditt ansvar