Nygift och otrogen
Den här tråden har gått ifrån att vilja hjälpa ts till att vilja bestraffa hennes man. Det är det många av er verkar fokusera på (inte alla!).
En del verkar nästan ta det som en personlig förolämpning att hon ens har känslor kvar för honom! "Ni" ville att hon skulle lämna, det har hon gjort. Då tog hon väl åt sig någonting av det som skrevs här eller? Måste hon hata honom och tycka att han är den vidrigaste människan som vandrat på denna jord?
Det jag tycker är så vidrigt av en del är när dom skriver saker som "han tyckte hon var snyggare än dig" , "han var kär i henne, kåt på henne och tänkte på henne när han var med dig", "hon var mer värd för honom än vad du är" m.m m.m...även om det här vore sant så vad för slags person slänger detta helt känslokalla i ansiktet på någon som blivit bedragen på detta vis?!! För det är nog säkert tankar som redan har tänkts av ts själv, skulle jag tro...
Jag har mina åsikter om Ts situation och om hennes mans agerande(inget positivt! ), jag hatar otrohet och har själv blivit bedragen mer än en gång och i fler än ett förhållande men såsom en del i den här tråden vill framställa hennes man är ju faktiskt absurt ibland! Han är ett svin/monster rakt igenom, inga av hans fina sidor (jo, även en otrogen KAN ha fina sidor i övrigt!) eller att han varit en fin partner i nästan 10 år spelar ingen som helst roll nu, att han känner någon som helst ånger är rent skitsnack, älskarinnan är ett erotiskt, fint minne för honom som han varken ångrar eller hatar egentligen (sjukt grymt att skriva så!!)...herregud, tänd facklorna och ta fram högafflarna på samma gång...
Jag har inget överseende med otrohet i ett förhållande men jag anser inte att dom är helt igenom onda och jag klandrar inte människor för att dom ändå älskar dom.
Jag tycker ts valde rätt som lämnade honom för det här är uppenbarligen någonting som hon borde få bearbeta mer i sig själv (terapeut ), känner inte hennes man men kan köpa att han ångrar sig. Att han inte skulle göra det igen är inget som jag(om ens någon) kan svara på, men skulle dom fortsätta tillsammans så får man hoppas att han lärt sig att inte agera efter sina känslor OM nåt sånt skulle uppstå igen.
Tycker det är några fina personer som skriver och verkar vilja ts väl genom att skriva sakligt och inte idiotförklara henne. Medans en del bara verkar tänka på sitt eget hat mot den otrogna. Distansera er och ta det inte så personligt!