Anonym (?) skrev 2020-01-12 10:54:40 följande:
Det finns väl kanske en möjlighet att han inte kommer att vara otrogen igen, det vet vi ju faktiskt inte. Du skriver att han ångrar ihjäl sig, det kan naturligtvis vara så.
Men det som blir svårt och som de allra flesta inte kan, det är att komma vidare i förhållandet. Jag tror inte en sekund på att du kommer få bort taggen. Bara alla dina bortförklaringar, ursäkter och strutsbeteendet tyder ju på att du inte VILL se sveket. Du klamrar dig fast vid en dröm, en dröm som nu har blivit en mardröm. Du kan stanna med honom och tro att ni kommer att få det bra, men taggen kommer ALDRIG att lossna, inte hur mycket du än försöker övertyga dig själv.
Hur kommer man vidare i förhållandet då? Det måste ju finnas mer tips än äktenskapsrådgivare (det går vi på)? Jag önskar nästan otrohet var olagligt, att han skulle begått ett brott...
Så vad borde jag gjort annorlunda menar du? Jag tolkar det som att du kritiserar mitt sätt att hantera hans otrohet. Finns det något annat sätt som varit rätt än att lämna? Eller vad borde jag gjort menar du? (Genuin fråga).
Ja han var min dröm, är min dröm. Och någonstans nu verkar han älska mig mer än någonsin pga ånger. Nej taggen kommer nog aldrig lossna men jag kanske kan lära mig att leva med den och den havsbad bara blir till en liten sticka om några månader?