Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-19 18:31:33 följande:
Men på vår bröllopsdag var dom vänner, han hörde av sig i egenskap av vän till henne (vet heller inte om det var hon som hörde av sig först). ja såklart var han redan förälskad i henne då men hade inga planer på att göra något, han visste ju inte ens om hon kände lika då. och jag tror nog han tänkte mer på mig än på henne den dagen. Det var den lyckligaste dagen i våra liv det är båda överens om.
Jag kan inte ta in att om han nu inte känner så så borde han sluta kämpa för mig. Han borde inte vara desperat efter min kärlek? Jag förstår att han kanske kunnat vara det om jag fortfarande funderade på att stanna men han har blivit lämnad, alla vet det, och han bönar fortfarande efter mig, inte henne.
Tror iof fler otroheter involverar sex. De flesta stannar inte vid hångel och då är helt plötsligt inte min mans så extrem. Vidrig men inte extrem.
Han gjorde sin älskarinna gravid. Han var kär I henne på er bröllopsdag. Han ljög massor med dagar. Hur är hans otrohet inte extrem? Vad skulle krävas för att du skulle kalla den extrem? Han var kär i någon annan på er bröllopsdag och du anser det vara ditt livs lyckligaste dag?
Han kämpar för att du backar. Han kämpar för att inte förlora sitt rykte, sin vardag, livsstil, sin familj, slippa vara ensam. För månader sedan så brydde han sig inte om er. Då var det viktigare att träffa älskarinnan än att åka hem till er.
Jag tror absolut inte att älskarinnan eller din man vill fortsätta ihop. Men han kommer sakna det känslan han hade med henne. Förälskelsen som gjorde att han bröt mot alla sina regler för hennes skull. Det ni har är säkert också kärlek, sån man känner för familj och nära vänner. Men han älskade inte dig tillräckligt för att välja bort en annan kvinna. Det var inte dig han ville åka hem till efter jobbet. Han kommer göra det igen så snart som han har dig säkert hemma som en barnvakt och hushållerska.
Jag vill inte vara elak. Min poäng är att DU förtjänar att uppleva samma sak. Du förtjänar att uppleva förälskelsen som får alla andra att blekna. Och du förtjänar en man som känner samma sak för dig. En man som bara tänker på dig på er bröllopsdag och som inte har utrymme att bliförälskad i någon annan. Det är tråkigt att du inte anser dig förtjäna det.
Det är han som har varit ett svin och missbrukat ditt förtroende och sabbat er familj. Du har bara fått lidande. Du har redan mått dåligt i ett år pga honom!
Vill du inte uppleva kärlek utan misstänksamhet och lögner?