• liloma

BF augusti 2020 - stannar på FL

Jooosen skrev 2020-05-22 22:03:21 följande:

Tack för svar! Ja allt som allt ca 2 timmar. Kanske man vågar vara där typ 3-4 v innan iallafall! Lovar att bebben tittar ut två veckor över tiden bara för det haha! Ska ni köpa spjälsäng eller hur gör ni? Var tänker ni att bebisen kommer sova? Vi funderar på babycrib då vi bor på 40 kvadrat :/....

Vi funderar också på bedside crib, känns praktiskt att ha bebisen så nära men ändå i egen säng iaf där i början. När det inte rekommenderas att man sover i samma säng. Plus slippa gå upp för att amma. Sen vet man ju inte hur det blir och bebisen kanske bara sover på en, det återstår att se :) 
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-05-23 08:49:36 följande:
    Precis! Är oxå beredd på att hon vill vara nära i sängen istället! Men man kanske får användning av den lite senare isf. Ska ni köpa en ny? Har ni köpt skötbord? Så himla svårt när man har liten plats. Funderar ändå på att köpa ett enkelt skötbord som man kan ha istället för bara en liten madrass att flytta runt. Känns inget najs för ryggen..
    Vi försöker köpa det mesta begagnat! Finns så mycket och i bra skick.Har inte köpt skötbord, vi ska flytta snart och då köpa tvättmaskin, så funderar på att köra skötbord på tvättmaskinen. Hade nån tanke om att bygga ett eget skötbord, som en hylla att lägga på tvättmaskinen, men får se om det blir av i verkligheten :) Håller med om att det är nog bra för ryggen att ha lite höjd på det åtminstone. 
  • liloma

Om ni har instagram kan jag tipsa om kontot "instamorskorna" om ni inte redan följer det :) Det är två barnmorskor som har kontot och informerar om olika saker nu under corona-tider. 

• liloma
    Jooosen skrev 2020-05-24 16:36:20 följande:

Jag o min kille har förmodligen corona. Är på ett sätt lättad att vi får det nu och inte i augusti!!

Ojdå, krya på er! Önskar på ett sätt att jag också får skiten nu så slipper man vara orolig senare!
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-06-02 10:30:23 följande:

Hej vänner hur mår ni? Vilken vecka är ni i nu? Själv är jag i vecka 30! Börjar få tillbaka lite illamående och en jobbig halsbränna. Lillan trycker på blåsan jämt oxå haha. Plus att det strålar ner mot fiffi ganska ofta. Börjar tycka det är svårare att gå promenader och hålla igång. Sorry för klagande. Kommer bli en låååång sommar :p. Ska på picknick nu o vet inte hur ja ska kunna kissa varje kvart haha!

Är i vecka 28 och det börjar bli lite tyngre nu - vad magen växer nu! Men mår fortfarande rätt bra. Får mest ont i svanskotan när jag sitter för mycket/för länge, har känt av lite halsbränna på kvällarna och sover sämre.  
    Humöret går lite upp och ned - är framförallt trött på coronaskiten som gör att min sambo inte blir lika delaktig känns det som när allt är inställt och han inte får vara med på besök m.m samt att jag inte kan träffa mina föräldrar som jag vill och att de inte blir lika delaktiga i graviditeten som jag önskar (att skicka bilder och prata i telefon är ju inte riktigt samma sak..!) 

Hur gick det med picknicken? Kan vara så jobbigt det där när man inte vet om det finns toalett haha. 
  • liloma
    Lili158 skrev 2020-06-02 13:03:29 följande:
    Jag är i samma vecka, men känner mig som vanligt typ ^^. Kissnödig lite oftare och går upp på natten en gång. Men tyngre absolut, men klarar 1-1,5 mil i skogen än så länge Glad hoppas det håller sig så. Känner dock lite oro för värmen, hatar värme över 25 grader från början.. igår med 28 grader höll jag på att smälta bort, får bli att bo vid sjön typ. 
    Håller med, hoppas det inte blir föööööör varmt! Lagom varmt så man kan ha klänning men inte varmare än så :P 
  • liloma
    Lili158 skrev 2020-06-02 14:27:36 följande:

Jag letar efter shorts, klänning och ja är egentligen ingen kombo.. Dock köpt klänningar då det är lättast att få tag i i bra storl. 

Jag beställde ett par gravidshorts från HM idag, de hade flera varianter, har du kollat där?
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-06-02 16:59:45 följande:

Åh det ska ja kolla efter!! Ja går runt i min killes fotbolls shirts haha! Vilka köpte du? Är oxå jävligt trött på corona skiten!! Tror ju som sagt att vi hade smittan så förhoppningsvis är vi klara till förlossningen o han han följa med som tänkt.

Beställde ett par jeansshorts som var något längre och lite tighta, får se om de passar! Vissa var så korta. Beställde även en klänning, t-shirt och gravidtrosor, haha de vanliga funkar men börjar bli lite små :p

Skönt att ha checkat av det! Det skulle ju göras nån stor studie nu i Sverige om gravida och förlossning och covid, kanske blir vi en del av den!
  • liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-06-06 08:41:23 följande:
    Är i vecka 29 och känner också av halsbränna, om jag äter något som är lite för starkt. Och samma med blåsan och fiffi, haha. Inte så skönt med sparkar ner dit!

Men annars mår jag bra. Har konstiga drömmar om att barnet är en hundvalp eller en kattunge och jag blir besviken för jag vill ju ha ett människobarn, hahaha.
    Haha, jag drömde en natt att jag födde ett lamm! 

Ja det är så skönt med klänning, och när det är lite kallare att ha gravidtights till! 
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-06-07 10:50:46 följande:

Skönt att ni alla ändå verkar må rätt bra! Här om dagen kom det liiiite råmjölk från mina tuttar. Blev helt paff haha! Nån annan som fått så? Tänk, snart har vi våra små

Bebbar hos oss. Så overkligt!

Ja det börjar verkligen bli mer och mer verkligt, samtidigt svårt att förstå att snart är det en liten bebis! Inte så långt kvar nu!

Ingen råmjölk här än så länge! 
    Vaknade med kramp i vaden igår natt, fy satan vad ont det gjorde och jag känner fortfarande av det! Hoppas det var en engångsföreteelse, men är väl tveksamt :/ 

Får väldigt ont i svanskotan av att sitta - fler som har det problemet? 
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL