MsSuzyLee skrev 2020-07-25 09:04:13 följande:
Ja, 24e augusti! :D Ja men gud vad det bökar i magen nu. Är så glad för det, för det tog ett tag innan jag kände något alls med moderkakan i framvägg. Tycker det är så kul att sitta och titta på magen när den åker omkring! Men det är mindre kul när lungorna pressas ihop och man inte får någon luft, haha. Jag vill också småäta. Det är väldigt sällan jag får plats med en hel portion mat, även fast jag är jättehungrig. Brukar göra en smoothie som jag sippar på under morgonen, himla praktiskt :)
När jag var hos barnmorskan senast sa hon att hon har fixerat sig, och jag har känt ett ganska starkt tryck neråt på senaste. Så det känns himla skönt!
När var det du skulle gå på ledighet? Har tre veckor kvar på jobbet och längtar sååå mycket efter att få vara hemma. Längtar efter förlossningen och att äntligen få träffa vårat barn. Så kort tid kvar, men ändå så lång!
Juste, och jag har 28e :)
Ja eller hur, ibland rör sig hela magen! Haha, känns tryggt. Men när han trycker mot revbenen eller blåsan är det inte lika kul :P
Vad skönt att hon är fixerad! Hoppas på det jag med, ska till BM på torsdag, får se då!
Jag jobbar två veckor till nu, så 7 aug är sista dagen. Men nu har jag kunnat jobba en del hemifrån (och det har varit suuuperlugnt), så är väl kanske 3-4 dagar till jag faktiskt kommer åka till jobbet! Galet!
Längtar också både till förlossningen, även om det såklart känns nervöst också men ser ändå fram emot det! och såklart att träffa bebis!! Håller med, känns både kort och långt tiden som är kvar nu. Galet att det är max 7 veckor! Men förhoppningsvis kortare. Hela min familj har slagit vad och satsat 10kr var vilket datum han ska komma :D