BF augusti 2020 - stannar på FL
Tack för tipset! Testade morgonyogan imorse. Usch vad stel jag känner mig, men jag får skylla mig själv som varit så dålig på att träna på sistone :P
Tack för tipset! Testade morgonyogan imorse. Usch vad stel jag känner mig, men jag får skylla mig själv som varit så dålig på att träna på sistone :P
Jo jag märker ju att byxor o sånt inte passar längre men jag kan fortfarande dölja magen i vanliga kläder, längtar efter en redig kula, haha!
Sen känner jag inte rörelser så ofta men BM sa att eftersom jag har moderkaka i framvägg så kan det vara så. Men jag tycker att alla pratar så mycket om att de känner av bebis hela tiden...
Haha, nä så såg inte jag heller ut direkt!
Idag var jag hos en fysioteraput och fick lite bra råd och övningar. Har inte så ont än men börjar känna och tänkte att det är bra att gå lite förebyggande.
Hon tipsade bla om att inte sitta med benen i kors (så lätt att det blir automatiskt), gå korta steg och använda stödstrumpor. Det där med stödstrumpor har jag ju hört men tänkte mer att det är om man har ont/problem men hon rekommenderade det verkligen oavsett, för problemen kan komma långt efter förlossningen. Så jag gick till apoteket och köpte ett par :D
Hejhej! Hittade denna gruppen nu och tänker att jag hoppar in jag med!
Fyller 21 snart, väntar mitt första barn som har bf den 5/8! Är det någon mer som är lite yngre här?
Idag fick jag känna den första sparken utanpå magen! :)
Hej! Var ett tag sen jag skrev här. Är i vecka 23 och nu kan jag inte dölja magen längre! Haha! Känns overkligt att man har en växande människa där inne! =D
Har börjat känna små sparkar och de syns lite utanpå, mest på ena sidan då min moderkaka ligger i framkant på vänster sida.
Är det någon som ansökt om gravidpenning? Jag har gjort det och väntar med spänning om man ska få det eller inte!
Tack för tipsen om yoga! Måste komma igång!
Hur går det för alla? Mår ni bra? :)
Själv har jag mitt första (om man inte räknar inskrivningen) barnmorskebesök den 13e maj. Har gått upp 8 kg än så länge och magen börjar bli ett problem när jag ska ta på mig strumpor. Men mår bra och känner mig nästan som vanligt.
Trevlig helg till er!
Samma här med nästäppa... har nog inte andats genom näsan sedan v7 :). Mina läppar blöder trots mängder av läppsil på morgonen när jag vaknar.
Annars mår bra! V26, gick upp 10kg, varav 9 under första trimistern. Fick total panik av att v12 +9kg... men nästan ingenting sedan dess, så nu börjar jag lugna ner mig. Idag köpte vi de första kläderna. Har ingenting annat för bebisen än tre pyjamas än, men vi har gott om tid. Har ni köpt redan allt?
Att sova är tuff för mig. Varje position är obekväm. Jag vaknar mellan 3-4 varje natt och kan inte somna om innan kl 6-7. Då är det dags för jobbet...
Juste: hur mkt känner ni era bebisar? Vår sparkar typ 24/7. Verkligen konstant. Är första barnet så har egentligen inget o jämföra med haha ..
Mår bra, oj första? Jag har varit på mitt tredje om man inte räknar inskrivning. Plus 3 ultraljud.. haha.
Har gått upp 10 kilo och är i vecka 25. Mår också typ som vanligt bortsettt från en stääändig envis nästäppa..