BF augusti 2020 - stannar på FL
Har ni börjat se mage ännu? Provade en tröja igår och då såg jag för första gången en liten kula. Kändes så konstigt och så roligt :D trodde det skulle dröja längre innan det syntes, är i vecka 9.
Har ni börjat se mage ännu? Provade en tröja igår och då såg jag för första gången en liten kula. Kändes så konstigt och så roligt :D trodde det skulle dröja längre innan det syntes, är i vecka 9.
Jag.... tredje graviditeten dock så vet inte om det spelar någon roll men jag va jättesmal innan och idag reagerade min bror på magen och frågade om jag va gravid???? haha jag fick dra ett lätt skämt då jag inte vill berätta än...
Solkakan du och jag har exakt samma BF datum :) har ditt illamående försvunnit? Eller någon annan för den delen också?
Mitt illamående är oxå mycket bättre. O skönt att kunna dricka lite kaffe igen. Gick in i v 11 igår. Däremot blir jag otroligt uppblåst efter måltider!!
Min mage har också börjat att synas lite smått och illamåendet kan lagt sig vilket är helt fantastiskt. Känner mig som en människa igen
Var på ul idag. V 12(11+0). Skulle gjort KUB men den lille var för liten. Så blir Ul igen om två veckor. Lättad känsla att få se den lilles hjärta slå och hur den gjorde kullerbyttor. Men när ska man släppa oron för missfall.. känns som aldrig.
Hej,
Hur mår alla? Jag har varit på ultraljud idag och allt såg fint ut (så mycket som de kan se så tidigt)
Jag är i 10+6 och ska också på UL (Kub) om två veckor! Det blir första för mig. Ser fram emot det och hoppas förstås att allt ser bra ut. Ska ta blodprov nästa vecka. Har känt mig mycket piggare senaste dagarna men idag kom tröttheten igen, så det går väl lite upp och ner. Men generellt bättre :)
Jag fick inte göra blodprovet denna gång eftersom den var för liten på ul. Men nytt ul om 2 veckor Är då i vecka 14 (13+0)
Nu har jag äntligen varit på ultraljud och sett en sprattlade krabat med pickande hjärta! Fick boka ett privat för 1200kr eftersom landstinget bara låter en komma om man haft tre missfall på raken. Sjukt!!! Men värt pengarna ändå.
Blev framflyttad två dagar, så är 12+1 idag! Mitt uteblivna missfall skedde i 10+2 så det känns skönt att ha gått förbi den gränsen. Även om vadsomhelst kan hända ändå.
Det har gått bra!! Så sjukt jävla häftigt. Fick lägsta sannolikhet på alla risker. Nu är allt mer verkligt! Hur mår du? Vilken vecka? Kram
Jag fick också låg risk och blev framflyttad 2 dagar. En liten buse som hoppade runt och snurrade hela tiden. Så skönt att se den röra på sig.
Nästa RUL 19 mars