• liloma

BF augusti 2020 - stannar på FL

Shishii skrev 2020-04-07 20:15:48 följande:

Hej!

Ville bara berätta att vi idag fick veta att magnetröntgen inte visade på några avvikelser överhuvudtaget!! Våran läkare kunde inte förklara vad skuggan som syntes på RUL var men han menade på att om det hade varit något där så hade MR visar det till 100%! Nu kan vi äntligen andas ut lite Lycka!!

Någon annan som har BF 24/8?

Åh vad skönt att höra! 
  • liloma

Har börjat fundera lite på namn, men det är svårt! 

Annars har vi köpt lite kläder på framförallt tradera, men inte så mycket mer. Förhoppningsvis om allt går igenom ska vi flytta i slutet på maj så kommer nog vänta lite med de större inköpen.

Börjar känna mer och mer sparkar och häromdagen tror vi att min sambo kunde känna. Men har också moderkakan i framvägg så det dröjer nog lite till innan det blir tydligt. Känns galet att nu ha passerat hälften redan! 

Är det fler än jag som fått hårig mage? Haha 

Glad påsk på er :) 

• liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-04-12 07:05:01 följande:

Vi har ett namn :) men inget är ju helt säkert förrän hon är ute, haha. Kanske hittar något ÄNNU bättre :D

Har också moderkakan i framvägg och tycker att jag börjat känna lite svagt senaste dagarna. Borde vara hon tycker jag, men är inte hundra. Längtar tills det blir tydligt! :)

Har gått upp 6kg än så länge och känns som att hälften av dom är senaste veckan typ, hahaha. Ökar fort nu :D är hungrig hela tiden! Alltså varje timme. Yogar och går promenader när jag inte äter... ;D

Det enda positiva för mig som den här pandemin har lett till är att jag kan jobba hemifrån ganska mycket. Det är ju himla skönt faktiskt, speciellt när man vill äta hela tiden. Är helt slut dom dagarna jag varit fysiskt på jobbet.

Hur har ni tänkt med föräldrarledigheten? Hur länge vill ni jobba innan BF?

Min plan är att jobba fram till 7:e aug (BF 28/8). Kommer också ha 3 veckor ledigt i juni/juli, jobbar några veckor och sen drar jag :P 
    Kan dock tänka att det kommer bli lite tråkig väntan där i slutet, men känner ändå att jag vill ta det lugnt innan förlossningen. 
    Hur tänker du? 
  • liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-04-13 10:18:06 följande:
    Jag har tänkt att jag vill jobba så länge som möjligt, just för att det inte ska bli den där väntan. Men nu börjar jag tänka om. Det är kanske bra att vara lite utvilad innan förlossningen? :)
    Ja, jag tänker så, och sen ska det bli skönt att lämna jobbet! 
    Gissar att man kommer vara så tung och otymplig sista tiden att det kan vara skönt att inte behöva vara på jobbet då, sen får man väl försöka hitta på saker på dagarna för att tiden ska gå snabbare! 
  • liloma
    Shishii skrev 2020-04-13 14:37:54 följande:

Haha jaaaa hårig mage delux! Vad hände där liksom? Haha! Hoppas det försvinner sen!

Haha skönt att höra att jag inte är ensam! Efter lite googlande verkar det ganska normalt och som att håret försvinner efter förlossningen. Blir att täcka magen i sommar av flera skäl :p
  • liloma

Ni som bor i sthlm, har ni bestämt var ni vill föda? Väljer lite mellan sös och Huddinge... sen vet man ju ändå inte var man hamnar i slutändan så det kanske inte spelar så stor roll egentligen :p

• liloma

Ni som bor i sthlm, har ni bestämt var ni vill föda? Väljer lite mellan sös och Huddinge... sen vet man ju ändå inte var man hamnar i slutändan så det kanske inte spelar så stor roll egentligen :p

• liloma
    Jooosen skrev 2020-04-16 10:49:15 följande:

Halloj! Ja vi har valt BB Stockholm som ligger bredvid Danderyds sjukhus. Så är det fullt där så finns det förhoppningsvis plats på DS. Bor i norrort så är närmast. Vilken sida bor ni på?

Bor på södra sidan just närmast sös, men troligtvis ska vi flytta och då blir det ungefär lika långt till både SÖS och Huddinge. Kan inte bestämma mig haha

Hur mår du nu? :)
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-04-16 21:28:57 följande:

Haha nej det är det svårt!! Men tror inte det spelar så stor roll egentligen. Jag mår bra. Jobbar bara 16h/vecka men tycker faktiskt det är skönt! Dock blev ja uppsagd men kontraktet går ut i augusti så det är ändå okej. Ja försöker träna några gånger i veckan medans man orkar :p!! Hur mår du?

Vad skönt att du kan träna! Det har varit dåligt för mig men försöker promenera, har dock börjat få mer ont i höfterna och har ibland lite av den sköna gravidgången, haha. Vågar inte riktigt gå till gymmet i dess tider. Jobbar heltid fortfarande men hade varit skönt att kunna jobba lite mindre. Har inte heller möjlighet att jobba hemifrån utan måste vara på plats....

Otur med jobbet men bra tajmat ändå. Hoppas det löser sig!
  • liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-04-18 05:58:45 följande:

Tänkte komma med ett litet tips :) det som funkar för mig när jag börjar känna av ont i bäckenet är yoga. Räcker med 15-30 minuter (gravidyoga) och dagen efter känner jag mig som helt återställd. Håller i sig i några dagar, så jag kör kanske 2-3 ggr i veckan och det gör verkligen underverk för mig.

Här är några favoriter, om någon är intresserad :)

15 min ?skönyoga?

30 min ben och bäckenträning

30 min stretch för nedre delen av ryggen

Tack för tipset! Testade morgonyogan imorse. Usch vad stel jag känner mig, men jag får skylla mig själv som varit så dålig på att träna på sistone :P 
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL