• liloma

BF augusti 2020 - stannar på FL

MsSuzyLee skrev 2020-08-28 15:55:23 följande:
    Det låter lovande! :D

Det är så lugnt under dagarna att det känns som att nattvärkarna är en dröm. Och att jag bara hittat på att jag såg slemproppen, haha.
    Ja, jag var först lite osäker, men det var liksom ingen vanlig flytning, hehe. Den kom lite i omgångar för mig. 

Jag var ju inte alls beredd på att vattnet skulle gå, och verkligen inte 10 dagar innan BF! Det är bara att ställa in sig på att inget blir som man tänkt sig när det gäller att föda barn :) Heja dig! 
  • liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-08-29 09:07:03 följande:

Förstår det, man räknar ju med att gå över. Va det någon som vann vadet? :D

Tack! <3

Alla hade gissat så långt ifrån på datum så det blev gissning i vikt istället (jag och sambon fick inte vara med) :)
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-08-31 18:32:31 följande:

Nu är hon född! Sattes igång i lördags med tabletter. Fick otroligt jobbiga värkar efter 7 tabletter. Hela förlossningen var väldigt lång o krystande tog 2,5 timme. Föddes igår söndag 16:40. Huvudet åkte bara in o ut hela tiden. Allt var väldigt traumatiskt. När hon kom ut hade hon vatten i lungorna så har legat på neo. Nu har vi fått komma till bb. 4190 vägde hon och 55(!!) cm! Trots min lilla gravidmage där folk inte ens såg att ja va i vecka 42 haha. Men vilken härlig grej ändå allting <3 hoppas ni mår bra !

Åh grattis!! <3 Det låter som en tuff förlossning men skönt att hon är ute nu! Verkligen en lång liten filur!

Ta hand om dig!
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-09-04 16:58:53 följande:

Hur går er amning? Mina bröstvårtor gör såååå ont. Bävar inför varje gång.. lite bättre idag dock , dag 5. Grät nästan i början!! Hur går det för dej msSuzulee? Hoppas du fött nu du med!

Mina gjorde också ont och blev lite såriga i början, men det släppte. 
    Nu gör det lite ont precis när han börjar amma men det släpper. Däremot känner jag mer spänningar nu, det kan plötsligt spänna till ordentligt och börja läcka lite mjölk :P 

Har ni fått komma hem nu? Hur mår du och hur känns det i bebisbubblan? :) 
  • liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-09-06 07:01:40 följande:
    Grattis och vad skönt att allt gick bra tillslut!

Våran tjej föddes 1/9. 3300 kg och 49 cm lång. Verkar som att du och jag hade liknande krystningsupplevelse. Hon hade inte vridit huvudet helt rätt, så fick krysta i 1,5 timme. Trodde dom tio sista krystningarna att hon skulle komma ut, men åkte bara tillbaka in igen. Va helt slut och började känna att vad gör jag om krafterna tar slut? Och då kom hon äntligen ut! :)

Fick vara kvar 3 nätter på BB pga problem med amning. Trodde vi skulle få åka hem på dag 2, men då fick någon i personalen för sig att jag måste testas för corona för att jag tappat rösten efter att jag skrek så mycket under förlossningen. Fick svaret ett dygn senare (negativt) och fick äntligen åka hem! <3

Väl hemma kom mjölken också :D
    Grattis!! Bra kämpat!
    Och skönt att amningen kom igång :)
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-09-06 11:45:22 följande:
    Grattis! Ja låter lika! O herregud vad man skrev ja helt sjukt... ska faktiskt få på samtal om förlossningen pga att ja tyckte det va så jobbigt...

Ang amning så kör vi när hon vill. Hon visar tydliga signaler oxå på när hon vill äta så behlver inte väcka henne. Vet inte om det är rätt men hon får i sig tillräckligt o på efterkontrollen hade hon knappt gått ner nögot så som dom brukar! Hur sover er på natten, bra ? Vår sover massa på dagen men lagom tills vi ska lägga oss så blir hon hysteriskt pigg! Vägrar sova o jag e vaken o små ammar i flera timmar! Hoppas hon ställer om sig snart. Känner mig redan som ett vrak haha! Imorn börjar pappan på praktik redan! Känns lite läskigt. Fick en vecka hemma iallafall.
    Samma här, sover mest på dagen, men börjar få lite mer vakna stunder och mer ögonkontakt nu <3
    Nätterna sover han kortare pass och mellan typ 5-7 brukar det vara en pigg och glad kille! var samma i magen, han var alltid vaken den tiden :P
    Försöker sova nåt på dagen så jag håller ihop. Hade ett litet breakdown i början på veckan pga sömnbrist, hormoner och allt och kunde inte sluta grina men det gick över tack o lov. Försöker mest ta dagen som den kommer.... 
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-09-07 16:55:04 följande:

Precis! Man måste passa på o sova! Annars kommer man blir knäpp. Har ni orkat med någon besök? Här har ganska många redan tittat på lillan! Men hittills känns det ok. Men skönt när de flesta är avklarade haha !

Jo vi har haft en del besök också, fler står på kö för att komma :) ändå skönt att alla kommer hit och har haft med sig fika, hehe. Men vill inte boka in alldeles för mycket heller, dock verkar lillen gilla när det är folk så han sover mest då och håller sig lugn! Men vissa dagar har jag varit helt ur balans, får lyssna på kroppen och vad man orkar.

Har hon fått nåt namn än? Vi har bestämt oss för Arvid nu :)
  • liloma

Hej, hur mår ni alla i bebisbubblan? :) 
    Fler som känner sig väldigt känsliga? Typ kan börja gråta helt plötsligt, bli irriterad, eller bara bli väldigt känslosam.

Konstant sömnbrist, alla känslor som kommer med det nya lilla livet och mammarollen, att aldrig riktigt kunna bestämma över sin tid, att amma amma amma.....Visst njuter jag för det allra allra mesta och gör vad som helst för den lille, men vissa stunder känns det tufft....!

• liloma
    Jooosen skrev 2020-09-13 21:55:45 följande:
    Känner likadant till 110 %! O vår lilla har sen några dagar tillbaka varit ooootroligt ledsen arg o missnöjd all sin vakna tid. Hon gråter hysteriskt o vi somnar 03 varje natt. Katastrof. Är så ledsen o känns som hela bebistiden är förstörd. Det enda som funkar ok är bärsjal. Vi nästan hoppas att hon ska somna jämt för det är så mkt skrik. Nån som känner igen sig? Lillan är nu 2 veckor. Är rädd att man bara är känslig men tror detta inte är helt normalt om man får kalla det så... är oxå gråtig hela tiden som du. Det är tufft! Men det blir ju bättre!
    Skönt att inte vara ensam! 
    Låter tufft med skrikig bebis även på dagarna. Vår sover oftast mycket på dagarna, men har även börjat vara mer vaken och bara ligger och tittar lite längre stunder nu jämfört med i början vilket är mysigt :) Däremot på kvällen blir han ofta orolig, vissa kvällar är värre än andra. 

Inatt var ingen rolig natt och jag fick sova typ 2h, men fick iaf sova lite mer sen på förmiddagen. All sömnbrist gör även att jag och sambon har tjafsat en del, det blir frustration när han inte kan trösta på samma sätt. Känner lite som i graviditeten att jag blir irriterad på minsta lilla... hehe. Hoppas det lättar snart! 

Imorgon fyller han 4 veckor, galet att det går så snabbt! Tycker redan han börjar bli så stor! 
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-09-20 10:29:24 följande:

Det är lite bättre hos oss nu. Hon är inte riktigt lika ledsen som tur är. Kanske hade hon extra mycket problem med tarmar i början... ja lyckas man sova på dagen när dom små sover så är det ju guld! Ja försöker göra det varje dag. Väldigt lätt med tjafs ja. Har fått bita mig i läppen många gånger senaste! Ja tiden går så fort!! Vår är 3 veckor idag. Tycker hon redan ändrat utseende typ 100 gånger haha!!

Skönt att det är lite bättre! Lite lugnare här med men det är lite olika dag till dag. Men nu har jag börjat sova med honom bredvid mig, nöjdare bebis och mamma. Även om man ju blir lite nojig men är typ omöjligt att lägga ner honom ens i babynestet.

Ja visst gör det, idag blev han den veckor, tittar så mycket nu och små leenden har kommit så det släpper nog snart på riktigt! Har ni bestämt namn? :)
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL