Inlägg från: Anonym (Åke Jimmyson) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Åke Jimmyson)

Ni som röstar på SD

Hur har röster på SD för koppling till familjeliv.se menar du?

• Anonym (Åke Jimmyson)
    minna eliasson skrev 2019-12-29 20:39:16 följande:
    Hur menar du?
    Du har postat detta i delforumet Siten- Familjeliv.
  • Anonym (Åke Jimmyson)
    Jordfelsbrytaren skrev 2020-01-02 07:27:26 följande:
    Jag är född och uppvuxen i Uppsala.

Men tyvärr är Uppsala en stad i totalt jäkla förfall.

Det säljs droger helt öppet runt stationen.

Det är skjutningar i Stenhagen,Gränby och Gottsunda främst. Rejält med skadegörelse runt om i stan.

Mängden knark som cirkulerar runt stan är helt bortom polisens kontroll. Visst har det alltid varit mycket i och med alla studenter m.m men nu har det tyvärr eskalerat fullständigt.
    Det är likadant över hela sverige, Stockholm, Göteborg, mindre städer Borlänge m.m.
    Drogerna kommer ofta utomlands och så här blir det  när gränserna är öppna.
    Man kan åka in och ut ut sverige hur som helst.
    Och iomed drogerna så uppstår konflikterna i den undre världen.
  • Anonym (Åke Jimmyson)
    Anonym (Vi röstar SD) skrev 2020-01-02 14:44:53 följande:

Senaste valet rösta jag och min man SD. Jag är själv andra generationens invandrare så jag röstar inte av "rasism". Det finns inget parti som jag håller av till 100% utan SD var det bästa av de sämsta så att säga. SD har backat vad det gäller HBTQ frågorna, och jag har inget emot samkönade äktenskap.

De frågor som SD fick min röst beror på: Skärpt invandringspolitik, högre straff, positiva till utvisning vid grova våldsbrott, positiva till lägre straffålder, satsa mer pengar på polis, sjukvård och skola. Realistiska vad de gäller miljöaspekt, som att man inte kan slopa kärnkraftverk och alla bensin/dieselbilar till år 2030 utan att ha något att ersätta det med. Att elbilar är bättre mätt ur utsläppssynpunkt är en sak, men dess tillverkning är än värre i utsläpp än de traditionell så miljömässigt är elbilen värre, samt allt barnarbete och hälsofara tillverkning av batteri är i dagsläget. Om alla i Sverige skulle köra elbilar och samtidigt slopa kärnkraftverken skulle vi inte ha el så det räcker. Och elpriset skulle gå upp så pass att vi snart inte har råd att värma upp våra bostäder och då skulle pellets/ved bli ett alternativ igen. Att solenergi och vindkraft samt jord/bergvärme inte subventioneras är ren dumhet, varför satsa än mer pengar på ett miljömedvetet uppvärmnings alternativ om det inte är gynnsamt ekonomiskt? Varför beskatta solens energi när EU uppmuntrar till att subventionera, det räcker väll att betala kabelavgift och hela anläggningen.. 

Nä det är mycket som borde göras uppror emot, som det är idag känns det att samhället går i fördärv och snart blir klyftorna som i USA. Man har ghetto vs grind samhälle, privat sjukvård för den som har råd eller allmänsjukvård för den som kan vänta ett dygn på akuten. Lika så med skola, den som har råd kan köpa en bra skolgång med utbildade lärare och "bättre" sorts barn.

Vore intressant att veta vilket land dina föräldrar kommer ifrån då du skriver att du är andragenerationsinvandrare.
  • Anonym (Åke Jimmyson)

Varje år när SD ökar så ser man ofta Facebook inlägg jar är inte en av 13% nästa val var den högre 22% eller vad den var och valet efter det jag är inte en av xx%

Folk inte röstade på SD förut verkar rösta på SD, är det ingen som ställe sig frågan varför?
    Vad gör SD så unikt att dom vinner väljare?

Samt se hur samhället ser ut ut.

• Anonym (Åke Jimmyson)
    minna eliasson skrev 2020-01-03 13:41:09 följande:
    Om man kollar igenom allas svar i denna tråd, så kommer man att hitta 1 eller flera gemensamma nämnare. Bland annat att det finns ett stort missnöje med hur det svenska samhället ser ut idag (ökad kriminalitet, ökad drogföräljning och därmed fler överdoser som leder till död, dödsskjutningar, misslyckad integration, bidragsfusk) är några att nämna. Den vanliga civiliserade människan vill inte leva i ett sådant samhälle, vill inte att deras (mina barn) ska växa upp bland sådan misär! Finns det då ett parti som väcker liv i frågorna och ifrågasätter detta, så kommer de mest troligtvis att vinna väljare.
    Så varför inte ge SD en chans?
  • Anonym (Åke Jimmyson)
    minna eliasson skrev 2020-01-03 17:24:04 följande:
    Bra fråga.. Jag funderar som sagt på det. Men velar fram å tillbaks. Pga deras historik med partikamrater som gjort bort sig nått så fasansfullt och inte beter sig civiliserat. Som jag skrev tidigare, hade alla inom partiet betett sig som Åkesson så hade jag nog inte velat så mkt.
    Vad för historik tänkte du på?
  • Anonym (Åke Jimmyson)
    minna eliasson skrev 2020-01-04 11:35:04 följande:
    Jag tänkte på allt från när en partikamrat slogs med järnrör och skrek massa fula grejer mot folk åt höger och vänster. Det är väldigt många som har fått avgå från SD just pga av hur de beter sig. Du kan alltid googla på det. Jag vill rösta på ett parti där man är Civiliserade! Där man fokuserar genuint i vad som är bäst för Sverige och de svenska medborgarna. Och sånt parti finns inte just nu. Men då får man gå på det parti som man anser ligga närmast ens önskemål och värderingar.
    Fast det är ju inget som partier förespråkar att man ska slå folk med järnrör?
    Eller ligger det med i deras partiprogram, den som utförhandligen är ju dessutom ej längre med i partiet.
  • Anonym (Åke Jimmyson)

Finns det någon här i tråden som bor i ett "utanförskapsområde"
    Eller bor dom flesta på annat håll och bara pratar?

Svar på tråden Ni som röstar på SD