Ni som röstar på SD
Hur har röster på SD för koppling till familjeliv.se menar du?
Hur har röster på SD för koppling till familjeliv.se menar du?
Senaste valet rösta jag och min man SD. Jag är själv andra generationens invandrare så jag röstar inte av "rasism". Det finns inget parti som jag håller av till 100% utan SD var det bästa av de sämsta så att säga. SD har backat vad det gäller HBTQ frågorna, och jag har inget emot samkönade äktenskap.
De frågor som SD fick min röst beror på: Skärpt invandringspolitik, högre straff, positiva till utvisning vid grova våldsbrott, positiva till lägre straffålder, satsa mer pengar på polis, sjukvård och skola. Realistiska vad de gäller miljöaspekt, som att man inte kan slopa kärnkraftverk och alla bensin/dieselbilar till år 2030 utan att ha något att ersätta det med. Att elbilar är bättre mätt ur utsläppssynpunkt är en sak, men dess tillverkning är än värre i utsläpp än de traditionell så miljömässigt är elbilen värre, samt allt barnarbete och hälsofara tillverkning av batteri är i dagsläget. Om alla i Sverige skulle köra elbilar och samtidigt slopa kärnkraftverken skulle vi inte ha el så det räcker. Och elpriset skulle gå upp så pass att vi snart inte har råd att värma upp våra bostäder och då skulle pellets/ved bli ett alternativ igen. Att solenergi och vindkraft samt jord/bergvärme inte subventioneras är ren dumhet, varför satsa än mer pengar på ett miljömedvetet uppvärmnings alternativ om det inte är gynnsamt ekonomiskt? Varför beskatta solens energi när EU uppmuntrar till att subventionera, det räcker väll att betala kabelavgift och hela anläggningen..
Nä det är mycket som borde göras uppror emot, som det är idag känns det att samhället går i fördärv och snart blir klyftorna som i USA. Man har ghetto vs grind samhälle, privat sjukvård för den som har råd eller allmänsjukvård för den som kan vänta ett dygn på akuten. Lika så med skola, den som har råd kan köpa en bra skolgång med utbildade lärare och "bättre" sorts barn.
Varje år när SD ökar så ser man ofta Facebook inlägg jar är inte en av 13% nästa val var den högre 22% eller vad den var och valet efter det jag är inte en av xx%
Folk inte röstade på SD förut verkar rösta på SD, är det ingen som ställe sig frågan varför?
Vad gör SD så unikt att dom vinner väljare?
Samt se hur samhället ser ut ut.
Finns det någon här i tråden som bor i ett "utanförskapsområde"
Eller bor dom flesta på annat håll och bara pratar?