Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Vad tycker ni om att SD är störst?

KillBill skrev 2020-02-02 17:28:04 följande:

What happened in Sölvesborg last night?

Hahahaha! På flera olika plan!

Det är nu man behöver påminna om att man inte är likadan och aldrig skulle drömma om att påstå att alla Sölveborsgmän tafsar på bruden, krossar fönster, visar penisen för barn och kissar på deras pappa när de är på bröllop.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka

Vad jag tycker? Ingenting. Vad finns det att tycka? Sverige är ett demokratiskt land och folk lägger sina röster som de vill.

Än så länge i alla fall.

Jag tycker det är bra att det finns ett främlingsfientligt och rasistiskt domedagsparti så kan personer med sådana sympatier och rädslor söka sig dit.

• nihka
    Bejje skrev 2020-02-21 22:38:19 följande:
    Om du nu tycker att SD är ett främlingsfientligt parti och en bunt rasister så anser du säkert också att typ 26% av Sveriges väljare är främlingsfientliga eller rasister? Alternativt tror du att dom är dumma och gått på deras politik? Har jag rätt?

Jag tror istället som någon annan nämnde att den fråga som en gång i tiden inte var så viktig, d.v.s. invandring, migration, integration, brott relaterat till detta osv nu har blivit väldigt tydlig och viktig.

Att SD inte var så stora för 10 år sedan hade att göra med att vi inte hade de problem vi har idag. Redan då så varnade ju SD för detta, men de flesta trodde inte på det, för Sverige var ju ett tryggt land och ett land med hyffsad välfärd.

Idag går det inte att missa vad den förda politiken har orsakat. Alla läser om skjutningarna, rånen, explosionerna, bilbränderna, våldtäkterna. Går vi tillbaka några år i tiden så gick många på att det inte hade något med invandringen att göra, men idag går det inte att mörka. Snackar någon professor om sociekonomiska orsaker så suckar folk och tänker, fortsätt så ni bara, vi vet att det är invandrare som ligger bakom det.

En ort i norra Norrland som för ett antal år sedan hade den högsta ungdomsarbetslösheten i Sverige, var också en ort utan invandrare. Enligt logiken som jag skrivit om ovan så borde bilbränder vara vardag där, rån och skjutningar, våldtäkter osv, men de hade inga brott att tala om där.

Kan det kanske alltså vara så att sociekonomisk status inte alls har något med saken att göra? Att svenskar under dessa förhållanden fortfarande kan följa lagen och helt plötsligt inte börja skjuta och våldta? Ja så verkar det vara.

Svaret är så klart att de som kommer hit tar med sig sin kultur och sitt våldskapital som är allt annat än önskvärt.

Som vanligt måste jag tillägga att majoriteten av invandrare sköter sig, men börjar man kolla på vilka det är som skjuter, rånar, förnedrar osv så är det som det är.

Brå har ju inte bara en utan minst två gånger bekräftat att invandrare är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken och utöver det så är det värre än vad statistiken säger, det såg jag på SVT nyheter häromdagen. Där sades av någon sakkunnig (minns inte personens yrke), att anmälningsbenägenheten är låg så skulle allt anmälas så skulle det vara ännu värre överrepresentation än det redan är.
    Nu är det inget jag anser utan hur det är. SD är ett främlingsfientligt parti som hatar framför allt muslimer. Även om SD inte längre är öppet rasistiskt så sipprar det fram regelbundet. Även judar står lågt i kurs bland de mer nazistiska falangerna. De är inte många, men de låter mycket. 

SDs kärnväljare är både främlingsfientliga och rasister medan de flesta andra är varken eller utan har tytt sig till ett missnöjesparti i hopp om enkla lösningar på komplexa situationer.

Ditt inlägg är typiskt för SDs syn: svenskar är generellt skötsamma människor och hade det inte varit för invandrare hade vi levt i en utopi i stort sett befriad från kriminalitet. För så var det verkligen tidigare Alla blonda människor skulle dansa ringdans med varandra och äta köttbullar och sill och inte låsa dörren, så som det var förr då allt var mycket bättre. Det är bara det att det förr då SD var nöjda inte existerar. SD har från då partiet bildades var missnöjda, missnöjda och missnöjda. Och allt är förstås invandrarnas fel.

Hur ser vädret i hela det avlånga Sverige ut från din uteplats?
  • nihka
    Bejje skrev 2020-02-22 00:36:44 följande:
    Vad är din ståndpunkt? Försöker du försvara muslimer, invandrare rent generellt eller bara hatar de som är pro-svenskar?

Kan tillägga att jag hatar ingen grupp av människor. Hatar inte muslimer, inte judar, inte kristna. Har ingen sådan världsbild, men jag har en uppfattning om vad jag ser i samhället. Om kristna skulle stå för en massa våld och hat mot vårt samhälle så hade jag hatat dom.

Men nu råkar det vara så att just otroligt många muslimer ligger bakom just våldtäkter, rån, hat mot svenskar, förnedring mot svenskar, mord mot svenskar.

Då är det naturligt att jag riktar min kritik, ja även visst hat mot den gruppen. Som sagt, hade det framkommit att det varit mest kristna som utfört alla dessa hemska dåd så hade jag inte varit den som varit sen att rikta min kritik ditåt, men min erfarenhet säger att kristna idag 2020 är rätt fredliga människor i jämförelse. Kristna lever i 2020 medans muslimer lever i år 1900 eller nåt sånt. Det är fruktansvärt att se hur muslimer lever som kristna gjorde för 50-100 år sedan.

Tänker speciellt på synen på kvinnor som är så vidrig. Återigen, inte alla muslimer lever efter detta, men tillräckligt stor skara gör det för att det ska bli ett vidrigt samhälle att leva med muslimer.
    Jag ser till individen och gör ingen människa ansvarig för vad någon annan i deras "grupp" gjort - vilket skulle vara rasism

Men nu råkar det vara så att just otroligt många män ligger bakom just våldtäkter, rån, hat, förnedring och mord. Män står för en massa våld och hat mot vårt samhälle. Så hatar du män?

Jag rör mig mycket bland invandrare och de är varken bättre eller sämre än de svenskar jag känner.
  • nihka
    Anonym (SD 2022) skrev 2020-02-22 00:41:37 följande:
    Svenskar är just ett skötsamt och hederligt folk på det hela taget, om vi tar ett snitt av befolkningen.

Med människor uppvuxna i icke-demokratiska länder är det annorlunda med. Där saknas ordning och reda samt lugn och ro, sådant vi svenskar värdesätter.

Människor där behandlar kvinnor och djur fruktansvärt illa. Länderna mår ekonomiskt dåligt och de flesta är lågutbildade analfabeter.

Går inte att blanda olika kulturer, ingen har lyckats med det.

Islam fungerar ingenstans på jorden.
    Svenskar är inte mer skötsamma och hederliga än andra.

Hur gör vi med SD-kulturen som jag inte känner någon samhörighet med alls och det är jag inte ensam om. En tvåstatslösning? För det går ju inte att blanda kulturer säger du ju.
  • nihka
    Bejje skrev 2020-02-22 00:54:46 följande:
    Du har tyvärr rätt. Islam går inte att blanda med andra religioner eller kulturer. Det blir alltid våld. Kolla vart som helst i världen där kriser pågår, Islam är alltid inblandat. Så är det bara och det är för att Islam är en hemsk religion och kultur. 
    Och du har fel.

Det har funnits och finns alltjämt "kriser" utan att islam är inblandat. Sist jag var i Burma var de buddhister:
    Myanmar

I Myanmar pågår världens snabbast växande flyktingkris. Här finns också en av Rödakorsrörelsens allra största insatser just nu.

Efter decennier av militärstyre var förväntningarna stora när Myanmar gick till val 2015. Men förhoppningarna om en fredlig, demokratisk förändring har inte infriats. I augusti 2017 bröt strider ut i delstaten Rakhine, som är Myanmars fattigaste delstat, mellan landets armé och oppositionsgrupper. Hem brändes ned, civila dödades och torterades. Våldet har drivit över 700 000 människor över gränsen till Myanmars grannland Bangladesh, i vad FN kallar världens snabbast växande flyktingkris. Omkring 863 000 personer i delstaterna Rakhine, Kachin, Shan och Kayin beräknas dessutom vara i behov av nödhjälp, men det är svårt för hjälporganisationer att nå fram till dessa.

Rödakorsrörelsen bistår människor både i Myanmar och Bangladesh med bland annat mat, vatten, hushållsföremål och sjukvård. Det är en av rörelsens största humanitära insatser i världen just nu.

• nihka
    Anonym (Länder) skrev 2020-02-22 02:25:40 följande:

Om du inte känner dig hemma i SD-kulturen, den svenska kulturen, är du ju fri att flytta till något annat land. Eftersom Sverige är en demokrati kommer ingen att hindra dig från att flytta- om du själv vill. Du kan ju flytta till något land som är lika positivt inställda till invandring som du verkar vara! Vilket land tror du att du skulle flytta till, i så fall?

Jamen se där. Inte en siffra rätt. SD-kultur är inte "svensk kultur" utan en av många kulturer man finner i Sverige och en vars förespråkare ofta menar att det inte går att blanda kulturer. Det är inte jag som påstår att man inte kan blanda kulturer, och då menar du att alla som inte röstar på SD ska " frivilligt" lämna Sverige eftersom SD inte ger något utrymme att blanda kulturer? Du som är få positivt inställd till en enpartikultur, var tycker du 75% av landet ska flytta till?
  • nihka
    Anonym (low) skrev 2020-02-22 02:59:32 följande:

Ändå begår minoriteten majoriteten av brott. Du vet själv att det hela har eskalerat! 

Personer med invandrarbakgrund är överrepresenterade i VISSA brott. Du vet själv att brottslighet inte är en specifik invandrargrej. Vi hade ett rättssystem före 2015 också och straff och fängelser. Du vet också att invandrare är precis lika rädd för kriminella gäng som infödda svenskar är.
  • nihka
    Anonym (SD för Sveriges bästa) skrev 2020-02-22 13:20:07 följande:

Du låter lite lättkränkt tycker jag! Känner igen det från andra vänstermänniskor som länge trott att de var på den vinnande sidan, nu inser att de håller på att tappa mark, och det enda de har att komma med är falska anklagelser, otrevligheter och kränkningar.

Keep up the Good work, ju mer ni vänstermänniskor gör bort er, desto mer växer SD pga att folk inser att SD är framtiden. Själv ser jag ljust på framtiden- SD blir större och större, vänstern blir mer och mer bittra och allt fler börjar inse varför vi har så massiva problem i vårt samhälle. Så, fortsätt du med dina bittra vänster-inlägg, du är en bra valarbetare för SD och det uppskattas! Tack!

Tack så mycket för för att du berättar att du är lättkränkt. Det förklarar en hel del som varför du ser så många "vänstermänniskor" runt dig. Det måste kännas oerhört jobbigt att bemöta tanken på att det finns borgerliga väljare som inte gillar SDs politik eftersom du gör om dem till "vänstermänniskor" i ditt huvud. Alla som inte stödjer SD är förstås vänster i Lala-land. Stanna där och boa in dig ytterligare.

Det finns ingen "vinnande sida" utan det är val vårt fjärde år och man byter regering rätt som det är. Det finns liksom ingen permanent seger som ska vinnas av någon sida och dessutom växlar det gällande vilka som samarbetar med varandra. Jag ser helst en borgerlig regering utan SD förstås.
  • nihka
    Anonym (SD för Sveriges bästa) skrev 2020-02-22 13:30:56 följande:

Nu relativiserar du. Du vet säkert lika bra som de flesta att det finns en stark överrepresentation inom grova våldsbrott, vilket är den typ av brott som är allvarligast.

Om du, mot förmodan, skulle vara en av de få som inte har koll på denna överrepresentation inom grova våldsbrott, är det bara för dig att googla, sök fakta och lära dig mer om detta.

Att relativisera, så som du och andra människor försöker göra, fungerar inte när allmänheten är så upplyst som den är.

Det enda den typen av relativisering leder till, är att du framstår som antingen lögnaktig eller okunnig. Vilket gynnar oss som röstar höger/SD, så förresten, fortsätt relativisera för all del!

Jag råder dig att googla på brott och grova vålds(brott) för att bredda din bild av läget så du inte kommer med eller håller med befängda påståenden om att invandrare skulle begå majoriteten av alla brott, så du inte framstår som så okunnig.
Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?