Det här med underhåll
Hur mycket betalar eller får ni som inte lever ihop och har barn i underhåll. Jag blev lämnad för 2 år sedan och funderar på om inte mitt ex kommer för billigt undan.
Har en son på 15. Han är hos sin pappa varannan helg. Åker dit på fredagkvällen och kommer hem på tisdagen efter skolan. Han äter middag här innan han åker till sin far på fredagen. På måndagen äter han frukost hos sin pappa och kanske någon kvällsmacka. Jag bor jämte skolan så pappan hämtar upp honom här efter jobbet och kör honom direkt till träningen. Middag äter han här innan. På tisdagarna äter han frukost hos sin pappa, sen till mej direkt efter skolan.
Pappan betalar 1300 kr i månaden till mej. Jag får hela barnbidraget. Jag ensam köper alla kläder till pojken och allt annat som behövs. Nu i höstas t ex behövde han ny cykel. Hans far gjorde inte en ansträngning till att lägga till pengar. Samma till hans intressen. Det är jag som ser till att han har prylarna han behöver.
Lönemässigt tjänar jag ca 5000 mer än honom i månaden. Jag har dock en hyra på 3000 kr mer i månaden än han och studieskulder på 3500 i månaden. Han har inga skulder.
Min son bor ju lite mer än varannan helg hos din pappa. Dock äter han ju dom stora målen mat här. Det enda extra i matväg för pappan är två frukostar och ev kvällsmacka efter träningen ( pojken äter aldrig mer än en smörgås till frukost och sällan något efter träningen så den merkostnaden är försumbar). Hur gör ni där andra föräldern har barnen varannan helg. Får ni fullt vårdnadsbidrag eller dras det av för det?