Vi som planerar äggdonation 2020
Det var en 5 dagars, provet var RD 10. På måndag RD 14 är nästa prov. Men nu är jag mycket mer avslappnad. Sov som en sten inatt.
Det var en 5 dagars, provet var RD 10. På måndag RD 14 är nästa prov. Men nu är jag mycket mer avslappnad. Sov som en sten inatt.
Minus :(
Bara ett :( Så det blir vår sista chans, vi kommer inte gå vidare med ny donator.
Önskar jag visste vad jag kunde göra för att optimera mina chanser!!
Första FET hade jag Progynon 2mg x2 + Litinus 100mg x2
Andra FET hade jag Progynon 2mg x3 + Litinus x3 + Acetylsalicylsyra 125mg/dag.
Hur medicinerar ni andra som gör FET i STIMULERAD cykel???
Jag tror jag behöver högre doser!!
Åh vad fint att höra! Grattis!! Vi har också kontakt med Gennet i Prag så det står mellan dom två. Skall på infomöte med Olga i den 2/3 så kanske lättare att bestämma sig då... Tusen tack för tips!
Alltså Crinone tjejer.... fy satan. Har ni använt det? Jag hade Lutinus först..men bytt till Crinone...men den är ju lika äcklig. Om man inte "rensar" på några dagar har man ju en pingis boll där inne med torrt kladd. Vem fasen uppfann denna skit??
Just nu känns det sådär, mycket känslor. Ren psykisk terror att ruva :(... är på RD 5 idag. Igår EM fick jag rosa/rött på trosskyddet på EM. Lite ont i magen. Sedan var det lugnt fram tills närmare midnatt då jag fick riktiga smärtor, låg dubbelvikt och fick ta Alvedon. Bara rött på trosskyddet men inga klumpar! ... blöder idag med och har ont i magen, fortfarande inga klumpar.. tänker att det kan vara en Nidblödning, men det känns inte bra alls :(... usch så jobbigt detta är.
Hej tjejer!
Fått est datum för återföring på Ava nu. Ev blir det återföring den 2/4!
Fick medicinerna hemskickade. Fått uterogestan istället för Lutinus. Vad är era erfarenheter kring det? Tog ni dom oralt eller vaginalt?
Varit lite borta från tråden ett tag, ni vet ibland behöver man tänka på något annat... Som en del av er vet så donerade min syster ägg och det gick bra (många o fina ägg), men tyvärr klarade sig inte ett enda till dag 5:(. Så varit deppiga dagar här och mycket att processa. Dom/vi misstänker manlig faktor. Dr rekommenderade inte DNA fragmantation test eftersom det inte skulle ge ny info nu, men är det någon som vet om det finns några andra tester man borde ta? Jag har accepterat att det nog kommer bli dubbel-donation men för min man kom allt detta som en chock så vi vill göra det vi kan för att förstå situationen bättre. Och vill ju gärna stötta honom i hans processandet så gott jag kan. Tack för råd!
Ja det var inte billigt! :/ ... nej blödningarna har inte avtagit och negativt på sticka idag RD 9. Så nu har jag faktiskt gett upp :(
Nu kan jag uppdatera er om att ultraljudet gick bra idag. Hjärtat slåg på v 6+2. Embryonet var 7,2 mm.
Sedan såg hon att det fanns en stående blödning bakom hinnsäcken. Hon sa att det är vanligt efter IVF och co. Hon undrade om vi hade en plan B i fall det blir en aktiv blödning (hittills har jag ju ingen). En plan B har vi inte och jag kontaktade kliniken och de tyckte inte vi behövde det.
Jag ska dock vid blödning ta extra Progynon tänker jag, gyn här sa att höja till 4mg x3 i alla fall och att ta Tranexamsyra. Har ni fått en plan B förut?
Så vi är jätteglada men glädjen blev lite dämpad då BM gjorde mig lite rädd för den sannolikt kommande blödning. Hon sa att den kan förtränga embryonet om den blir för stor men att det inte är farligt så länge embryonet är frisk och blödningen avstannar. (Var hos dr Sokolovas barnmorska)