CrookedTail skrev 2020-01-06 13:46:52 följande:
Jag har hört att det där med att adoption skulle bli svårare om man varit sjukskriven är en myt, man ska inte vara rädd att sjukskriva sig om man behöver.
Jag har oxå funderat på att gå ner i tjänst om jag blir gravid, problemet är ju att föräldrapenningen påverkas negativt om man inte jobbar heltid. Kolla upp det först!
Vad skönt att det inte kändes så jobbigt att träffa bäbis! Jag tycker det värsta är gravidmagar. Undviker möten med gravida om jag kan, blir bara ledsen.
Hm, det vet jag inte om det är en myt. Våra kompisar håller på med utredningen och där belysas just nu mycket hennes tidigare utmattningssyndrom och sjukskrivningen kring detta.
Men: vi har redan fått ett intyg nu från FK att vi aldrig var sjukskrivna på 10 år
Så om vi lämnar in snart allt så bör de inte kolla en gång till. Men just nu räcker projektet äggdonation för oss. Svårt att hålla alla bollar i luften samtidigt. Nu är det Finland som gäller.
Mår också mycket bättre nu efter tre nätters god sömn och en bra dag på jobbet. Saknade nog lite arbetsvardagen.
Håller med om att gravida är de värsta
)) Bebisar är ju en ny liten människa som jag inte kan vara avundsjuk på så länge jag får vara själv med den. Men så snart mamman går runt med den, byter blöjor eller ammar då blir jag det. Som tur är vår kompis avslappnad och låter mig ha lillen hela tiden.
Fått veta idag att jag får mer info från kliniken på torsdag angående start med Progynon. Bokade för säkerthets skull alla 3 sista onlineultraljudstider jag kunde hitta hos gynekologen v 4 och 5