Inlägg från: Camulla |Visa alla inlägg
  • Camulla

Fler över 40 som planerar barn?

Patricia4 skrev 2020-08-25 12:58:52 följande:

Tack underbara tjejer i denna tråd . Jag fick komma in på kontroll och i väntrummet hade jag kraftig mensvärk och mera brunaktiga flytningar och jag kände att det var kört . När det väl var min tur så satt jag och grät hejdlöst och fick fram att jag blödde , att det här är min sista chans , att han lämnat mig . Barnmorska tyckte så synd om mig så jag fick träffa en jättesympstisk ung kvinnlig läkare som tog hand om mig . Jag fick göra ett vul och hon tittade länge och visade mig sen skärmen där min lilla 6 mm hjälte låg helt skyddad och hjärtat slog :)

Läkaren kunde inte se varifrån de rosa/ bruna flytningarna kom ifrån men inte från graviditeten . Nu förvandlades tårarna till glädjetårar .

Den blivande fadern hörde sig för och uttryckte en besvikelse över att? inte känna någon glädje alls för att hjärtat slog ? . Så honom har jag nu bett växa till sig och återkomma när : och om han har något positivt att säga till honom .

Igår sa han att han tyckte att det skulle vara ett svek mot honom om någon annan stöttade mig i graviditeten , Kontroller o förlossning Men själv tänker han inte göra det . Nu räcker det . Ska bädda in mitt barn i bomull och skydda med allt jag kan :)

Åh, sååå härligt! Grattis!!
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-08-25 18:04:27 följande:

En gång plussade jag på äl+9, men nästan alltid på äl+10 men nu sist först på äl+11. Testar ev på fredag då jag är äl+11 :) hoppas kunna hålla mig till dess.

Jag SKA försöka hålla mig till på söndag då det är

äl+12, men misstänker att jag kommer testa redan på lördag, om jag känner mig själv rätt. Fick ett supersvagt plus på äl+10 förra månaden (missfallet), så jag tänker att det borde visa plus på söndag om det är något. Hela min kropp skriker gravid, jag hoppas att den inte bara luras efter missfallet.
  • Camulla
    Mozzarella77 skrev 2020-08-25 20:37:39 följande:

Härligt med positiviteten i tråden, igen inte varit inne på flere dagar och det har ju hänt massor!

Så skönt också Patricia4 att ditt lilla frö lever! Ni kommer att skapa en fin framtid tillsammans!

Jag hade BIM igår eller idag, och har INTE ännu testat! Och ingen mens. Jag har sagt åt mannen att vi skaffar ett test imorgon om mensen uteblir ytterligare.

Konstigt att ha ångest för att testa, rädd för negativt och även rädd för positivt och risken att få nytt missfall, knäppt va...

2003 i april blev jag gravid första gången, då hade jag BF 10.1.2004, det slutade i missfall, sedan blev jag gravid igen och dottern föddes i maj 2004. Nu i våras när jag blev gravid hade jag BF 11.1.2021, jag sa redan när jag plussade att jag aldrig fått mitt vinterbarn, Och var skeptisk och så blev det missfall, då skojade jag och sa att kanske historien upprepar sej och jag får ett majbarn till, och skulle jag plussa nu sku BF vara i maj. Är verkligen inte vidskeplig, men... Imorgon testar jag eller så har mensen kommit.

Kram till er alla, och hoppas på många pluss!

Shit så spännande! Hoppas att du plussar imorgon.

Heja, heja!
  • Camulla
    Mozzarella77 skrev 2020-08-26 14:40:36 följande:

Alltså, jag är i chock! Min man hade möjlighet att skaffa ett test nu i eftermiddag (jag sitter i hemmakarantän efter resa till Sverige, bor i Finland)och jag har verkligen inte hållit mej mer än kanske Högst 1,5 timmar, men ett plus är ett plus!

Wiiiihooooo! Grattis!! Superskönt att det är någorlunda tydligt, så man slipper fundera om det är ett streck eller inte.

Nu blev jag också testsugen, haha! Men håller mig till på fredag då det är äl+10.
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-08-26 15:28:06 följande:

Funderar med på test på fredag :) men så jobbigt med, sist ville jag knappt testa och vet inte hur det känns då, blir så definitivt att man får börja om med negativa test, väntar jag in BIM/mens så är ju väntan på äl iaf några dagar kortare...men samtidigt är jag ju lite testsugen med..,såååå svårt!

Har du bestämt om du vågar testa imorgon? Jag tänker vara lite wild och göra det, haha! Orkar fasiken inte vänta längre. Har ju varit skengravid sedan äl+2... hmm... Det finns ju fortfarande en chans, även om jag får negativt på äl+10.
  • Camulla
    gunbran skrev 2020-08-28 07:15:24 följande:

Det här ser väll lovande ut? Brukar få snabb ÄL efter stegring, så den är nog att vänta under dagen. :)

Spännande! Det ser verkligen ut så.

Här var det pinka-på-gravtest istället för pinka-på-äl-sticka :) Det gick dåligt, tokblankt. Men bara äl+10 än, och inte ett Early Detection. Så jag har inte gett upp riktigt än.
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-08-28 11:52:05 följande:

Blev inspirerad av dig till slut...men sållar in mig i ledet med negativt test :( väntat men tråkigt...blir nog ett glas bubbel som tröst ikväll och försöka mysa med familjen och tänka på annat <3

Kanske testar om två dagar igen, får se hur det känns eller om jag ska invänta mensen. Kram <3

Skit!

Samma här. Jag såg det negativa testet som ett kvitto på att det är ok att ta en öl ikväll :) Har köpt två test till, ett ska användas imorgon och ett på söndag. Har visst blivit testoman på äldre dagar, hehe. Kram!
  • Camulla

Äl+11, negativt idag också. Men jag känner mig fortfarande gravid, haha. Så jag har inte gett upp än :)

• Camulla
    Nykär15 skrev 2020-08-31 09:00:13 följande:

5:e gången jag tagit rosenrot, men enda gången jag inte blivit gravid :( dock slutade jag för tidigt denna gången mot när äl blev, så det var en knasig cykel. Bara nya tag! Hoppas mensen kommer i morgon som den borde!

Det blev inget plus den här månaden för mig heller :( Inväntar mens imorgon, eller onsdag morgon. Bara att tugga Rosenrot och ta nya tag! Det känns alltid lite motigt att börja om på ruta ett igen, men, men, inget att göra något åt.
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-08-31 13:39:27 följande:

Fy så tråkigt :/

Hoppas vi följer varandra lite kommande cykel med, enklare peppa varandra då!

Jag håller med! Det känns tryggt på något härligt vis.

Blev dock lite konfundersam när jag kom hem från jobbet. Förra gången när jag var gravid visade CB:t plus först efter typ en timme. Jag tog ett nytt dagen efter där det stod Gravid 1-2. Med det i åtanke slängde jag inte morgonens CB Early-test. När jag kom hem var det ett streck... Jag vet att man ska bortse från resultat som uppkommit efter 10 minuter, men jag kan inte det helt än :) Griper nog efter halmstrån, men, men, haha!

Skickar en bild, tror att strecket syns även på foto.

Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?