Inlägg från: Camulla |Visa alla inlägg
  • Camulla

Fler över 40 som planerar barn?

Solros2 skrev 2020-01-23 08:27:13 följande:

Hej ! Lite uppdatering gjorde ett test nu imorse med första urin men den är helt blankt! Ska ha mens nu 25/1 börjar ge upp hoppet:(

Det är andra försöket nu efter missfall!

Hoppas för er går det bättre ! Jag testar mig söndag om inte mensen har kommit!

Trist! Samma här. Ska ha mens imorgon. Testade imorse, ett superminus. Attans! Bättre lycka för oss nästa månad :)
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-01-23 09:48:12 följande:

Men om ägget fäste sent så kan det vara för tidigt med, vänta och se om mensen kommer, annars testa igen.

Min mens var jättesen sist..fast jag hade koll på ÄL, så nojar lite över att man börjar närma sig klimakteriet...reggar allt i appen för att få koll på cyklerna inför att vi ska börja försöka. 

Känns lite hopplöst nu bara, en äggledare och 43 år när man börjar, men va fasen, man måste ju testa :) Dock har jag tänkt försöka gå in i det med lägre förväntningar än sist, då var jag så manisk och ville så hemskt gärna ge min sambo ett eget barn...det var en tuff tid med missfall, sent MA, strul och operationer innan vi efter dryga två år fick träffa vår älskade lilla son <3

Tack för input :) Ja, det är sant. Tisdag och onsdag hade jag rosa flytningar. Har läst på lite efter att ha läst det du skrev, och det verkar som att man generellt plussar 2-3 dagar efter nidblödning. Så var det en sån så finns det en fortfarande en liiiten chans. Det känns bara som att jag hoppas i onödan.

Åh! Jag förstår att det känns motigt. Jag håller tummarna att det går en gång till. Man läser och hör i alla fall om många på 43-45 år som blir gravida. Så än finns det helt klart hopp. Kram på dig!
  • Camulla
    Grilimy skrev 2020-01-23 12:48:52 följande:

Jag ringde en fertilitetsklinik idag och bad att bara få bli kollad om jag kan bli gravid öht. Beskrev hur min mens förändrats och blivit kortare och bara 1 1/2 dygn nu sist.

Först fick jag såklart veta att jag är för gammal, det visste jag ju redan. Sen sa hon att jag troligtvis är på väg in i klimakteriet då mensen blivit kortare.

Jag har gråtit hela förmiddagen, helt knäckt av den infon. Det betyder ju att vi inte kommer få vår efterlängtade bebis. :((( Låter knäppt kanske men känslan nu blev att hela livet förlorade sin mening. Jag är så ledsen. Förstår att det går över och bara är en reaktion, men just nu mår jag riktigt dåligt.

Fy så jobbigt! Jag håller med Nykär15, ge inte upp helt bara för att en kvinna säger så.

Min mens kom nyss, tjohooooo... Jaja, det är väl bara att försöka igen.
  • Camulla
    AndraSladdis skrev 2020-02-22 12:37:32 följande:

ÄL typ i dag. Vi fick till det en gång. Sen den långa väntan till BIM vilket tyvärr i mitt fall är bara 9-10 dagar, har en kort lutealfas.

Var befinner ni er i cykeln?

Då håller vi tummarna! Jag skulle ha haft mens igår. Har använt äl-test, och mensen har kommit 15 dagar efter glad gubbe de senaste månaderna. Känner dock ingenting, så jag är ganska säker på att mensen bara bråkar lite. Hoppet finns ju dock där :) Ska köpa test idag, om mensen inte kommit till eftermiddagen. Fyller 41 år om en månad.
  • Camulla
    NiMi12 skrev 2020-02-25 08:01:01 följande:

Spännande! Har du testat? :)

Japp! 03.30 inatt. Vaknade kl. 2 och kunde inte somna om. 03.30 ansåg jag vara morgonpink :) Men tyvärr, inget plus. Nu vill jag bara ha mens så att jag får en ny chans. Blir lite orolig att klimakteriet är påväg när jag fortfarande inte fått mens, 17 dagar efter den glada gubben.
  • Camulla
    AndraSladdis skrev 2020-02-25 21:25:07 följande:

Knappast klimakteriet! Jag har också lätt att bli nojig så fort något avviker det minsta från mönstret. Men när man läser i andra trådar ser man att många yngre kvinnor får högst oregelbundna cykler , sena och även uteblivna mens, det verkar jättevanligt ju.

Tack för lugnande ord :) Nu har jag äntligen fått mens. Du har rätt, det verkar vanligt med mens-strul. Jag hakade upp mig på att jag haft ägglossning, men inte fick mens (utan att vara gravid). Tokigt vad orolig jag kan bli, helt i onödan.
  • Camulla
    caramia skrev 2020-03-03 08:00:04 följande:

BIM +1 idag. Hoppet lever, tänk om...ändå vill jag verkligen inte testa. Inte än. Börjar det blöda så vill jag leva i tron att det bara är mensen som är sen. Jag vill inte uppleva ett missfall till!

Wow! Vad spännande. Jag håller tummarna.
  • Camulla
    Grilimy skrev 2020-03-24 11:18:21 följande:

Tack :) Det gick bra, jag är gravid. :) Har till och med varit på första besöket hos BM idag. Det gick snabbt! :D

Wow! Tjohooo! Grattis!

Hur går det för er andra? Jag ska har bim imorgon, men hoppas att jag slipper :) Inga gravidkänslor alls, men hoppet är det sista som överger, haha!
  • Camulla
    Grilimy skrev 2020-03-27 13:37:57 följande:

Tack! Håller tummarna för dig!

Idag är jag dock jätteorolig. Mina enormt ömma svullna bröst har försvunnit över natten. Nu känns de inte alls svullna längre, knappt ömma heller. Bara lite i bröstvårtorna. :( Är så rädd det är något fel.

Tack!

Men fy! Sådär var min förra (lyckade) graviditet också. Gravidkänningarna kom och gick från dag till dag. Förmodligen ingen fara alls, men jag förstår att du oroar dig. Försök att tänka på något annat. Kram på dig!
  • Camulla
    gunbran skrev 2020-04-20 18:20:36 följande:

Jag har inte fått min mens idag som förväntat, fast det känns som den är på väg mest hela tiden. PMS Deluxe med onda bröst, spänd mage och molvärk, ÄL +14 idag.

Vågar knappt tänka tanken på vad det också KAN vara. Ger mensen en dag till på sig att komma, sen blir det nog test.

Åh, jag håller tummarna att den inte dyker upp! Det var uthålligt att ge mensen en extra dag att dyka upp, haha.

Jag ska förhoppningsvis inte få min den 30/4 :)
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?