Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Min sambos barn slår mitt barn

MamaJJ skrev 2019-12-16 16:17:29 följande:

Jag behöver inga påhopp. SJÄLVKLART tog jag bort henne ifrån honom så fort jag såg vad hon höll på med. Jag tänkte mest på att jag inte vet hur jag ska hantera detta framöver, känns verkligen inte okej att hon ska flyga på mitt barn och slå honom när han inte slår henne överhuvudtaget...

Ni får i lugna situationer prata tillsammans om hur man beter sig, vad man gör om man blir arg, hur det känns, osv. Inget skuldbeläggande, barn är impulsiva och kan inte hantera starka känslor utom det måste dem få hjälp med.

Det andra är att ha koll på dem och avbryta i tid. Denna situation hade kunnat undvikas om du stoppat din son och sagt "xx åker bil nu, du får berätta när hon är klar". Och det gäller såklart båda barnen
  • Anonym (M)

Och, detta var kanske en engångsföreteelse men om det händer flera gånger får man kanske börja nysta i om nåt felas o var det kommee från. T ex inte trivs i förskola osv. På dotteras förskola var ett par av barnen väldigt våldsamma (dysfunktionella familjer) och der smitar på de andra barnen

Svar på tråden Min sambos barn slår mitt barn