Inlägg från: SweetJune |Visa alla inlägg
  • SweetJune

6 mån förstoppad vid smakportioner - tips?!

Hej,

Började nyligen med smakportioner och min 6 månaders är förstoppad nu. Har alltid helammat men började för en vecka sen drygt att ge smakportioner och igår fick han mat vid tre tillfällen. Inga större mängder men han har inte bajsat sen i föregår. Ska man backa nu med smakportioner? Minska till att ge en gång per dag istället för tre som han fick igår?

Tips på lösande förutom katrinplommon, päron?

Tusen tack

• Svar på tråden 6 mån förstoppad vid smakportioner - tips?!
  • SweetJune
    syntharen skrev 2019-12-16 06:52:36 följande:

Min dotter bajsar nästan alltid när hon ätit apelsin eller clementin. Jag brukar filéa klyftorna, alltså ta bort dom sega hinnorna. Annars tror jag inte det är nån fara att han inte bajsar varje dag, om han inte verkar vara besvärad av det. Så länge du fortfarande ammar alltså. Min dotter är 11 mån och ammas fortfarande en del och det kan gå nån eller några dagar mellan men hon är inte besvärad av det.

Tack för tips. Du hade fortsatt att ge smakportioner? Han fiser/pruttar mkt men verkar ännu inte besvärad av det.
  • SweetJune

Tack för alla era tips

Ska minska ner antalet ggr per dag och ge lite mer lösande. Har aldrig gett vatten än utan ammar alltid efteråt. Läste nämligen en gång i en barnmatsbok att vatten behövs inte om man ammar eller om det inte är varmt ute..?

Han bajsade själv idag men som ni skrev så är det lätt att man kan hamna i en ond cirkel sen.

Svar på tråden 6 mån förstoppad vid smakportioner - tips?!