Gjorde abort som jag ångrar så fruktansvärt
Hej alla!
Vet inte vad jag vill med detta inlägg men jag mår inte bra och behöver skriva av mig och kanske finns det någon där ute som känner som mår lika dåligt som jag! Om så är fallet vill jag att du ska veta att du inte är ensam.
Hursomhelst, den 6 dec upptäckte jag att jag var oplanerat gravid, har ett barn som är fyra år, och kände mig klar med barn jag har inte den orken att vakna varannan timma om natten osv listan kan göras lång med nackdelar. Iaf jag och min sambo började diskutera huruvida vi skulle agera till detta, av chocken i början sa han gör abort (han känner lika vad gäller barn alltså känner sig klar) jag började fundera massor och vi prata om det dagen därpå varpå jag började gråta och känner att jag inte kunde göra en abort han säger då att vad jag än väljer så står han vid min sida och kommer finnas där för mig. Hur som helst jag beslutar att inte göra en abort men efter nån dag (8dec) börjar jag fundera starkt på abort, så jag bokar en akut tid hos gyn och säger till mig själv att ser hon att hjärtat slår så gör jag inte abort men ser hon ingenting så utför jag aborten, går till kliniken var då i V6+0 (10dec) hon ser endast gulesäck och förklarar för mig att det kan vara svårt att se i tidigt skede, jag hade nämnt abort för henne så hon frågar vill du göra aborten nu? Och jag svarar utan att ens tänka med ett klart ja, går sedan till barnmorskan och får i mig det där jävla pillret. Kommer hem och under kvällen får jag panik känslor och börjar fundera på vad fan är det jag har gjort så jag börjat googla mifegyn och vad det kan göra på fostret och vågade inte chansa så jag fortsatte processen dagen därpå. Jag ångrar mig och har gråtit konstant på riktigt hela tiden sedan den 11dec. Nu i efter hand kan jag säga att hormonerna körde raveparty och det beslutet som togs var helt fel och jag skulle göra allt för att gå tillbaka i tiden och göra det ogjort.
Min sambo lider med mig Men han säger oftast gjort är gjort blicka framåt. Men jag kan inte. Varför kunde ingen smälla till mig och väcka mig och berätta att man kan må så här dåligt? Varför googlade jag inte mer för att läsa hur dåligt man kan må efter en abort.
Jag vill be er att vara snälla mot mig nu när ni kommenterar jag ligger redan ner och mår riktigt dåligt. Gör det inte värre för mig :(
Är det fel av mig att vilja bli gravid igen nu och faktiskt behålla det?
Åh! Min hjärna är helt vilsen och tårarna slutar inte rinna mina ögon är helt knäckta efter alla dessa tårar.
Ni som funderar på abort tänk ordentligt.