• Jemp

Dålig på att föda barn

Det handlar definitivt inte om att du är dålig!

Att barnets huvud åker fram och tillbaka är normalt och bra för att vävnaderna ska töjas (sen att det känns surt där och då är en annan sak...)

Svaga krystvärkar är inget du kan styra över och krystandet handlar heller inte om prestation på det sättet.

Däremot låter det som att du kan behöva få litr hjälp, dels att få svar på varför det blev som det blev och dels att bearbeta, särskilt om du vill ha fler barn.

Det kam ju vara svårt för personalen att minnas just din förlossning nu (fick du inget erbjudande om genomgång på bb?) men de kan också utläsa en hel del från journalen.

• Jemp

Kan tillägga, ts, att jag förstår ändå känslan av att inte ha "lyckats", även om den inte är berättigad.

Min första förlossning avslutades med sugklocka. Det var definitivt inte det enda dåliga eller traumatiska med den förlossningen, men även om jag just då mest var tacksam att få hjälp så tror jag det spädde på förlossningsrädslan efteråt att aldrig riktigt få känna att "yes, jag klarade det!".

Svar på tråden Dålig på att föda barn