Inlägg från: Anonym (Familjehem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Familjehem)

Ni som tagit hand om nyfödda

Anonym (Undrar) skrev 2019-12-08 17:46:13 följande:

Hej!

Vi har länge försökt att få barn och nu har vi precis avslutat utredningen via komunen inför adoption. Förra veckan ringde komunen och frågade om vi även var intresserade av en bebis som kommer födas i vår här i Sverige. De sa att barnet förmodligen kommer bli placerat hos oss för ?alltid? och att det är stor chans att vi en dag kan adoptera den isf. Vi ska på info möte snart men mina tankar rusar nu och jag vet inget om hur sånt här fungerar.

Kan förstå att det är en redan känd mamma osv men vill gärna höra erfarenheter kring detta och inte bannor/rätt/fel osv för alla tycker olika.

Det enda jag vet är att den dagen jag har ett barn i min vård kommer jag älska det gränslöst

Hej ts. Jag är familjehem men till äldre barn. Jag tycker du ska söka en grupp på FB med familjehem och ställa frågor där. Finns många med stor erfarenhet i de grupperna.

När soc säger att det troligen är en uppväxtplacering så är det vad de tror just nu men läget kan förändras och det finns föräldrar som ändrat sitt liv och fått hem barnet. Jag har varit medlem i några forum för familjehem i många år och läst om placeringar som slutat så trots löfte om uppväxtplacering.

Vill bara att du ska få mer insikt om risken att barnet om några år kanske måste hem till bioföräldern.
Svar på tråden Ni som tagit hand om nyfödda