• Mikkans

BIM januari

Scrootie skrev 2020-01-06 12:55:52 följande:

Först och främst, stort grattis till alla som plussat redan!

Vill bara skriva av mig till några som förstår känslan av att "misslyckas" månad efter månad.

Börjar känna mig ganska uppgiven, har en deppig dag helt enkelt.

Är på äl +9 tror jag, troligtvis hade jag äl 28/12 då temphöjning skedde 29e. Brukar få spottings en eller ett par dagar innan mensen och hade ljusrosa/ljusbrunt på pappret i morse så går bara och väntar på att mensen dyker upp i dagarna vilket känns så ledsamt!

Har långa cykler med kort lutealfas så man bara väntar och väntar och får endast hoppas en kort period innan det skiter sig på nytt.

Tempen låg fortfarande stabilt i morse men lär väl få se ett djupdyk i morgon.

Det är okej att dippa och bli arg/ledsen eller vad än man känner. Vi är många med dig här! Igår kväll satt jag och snyftade lite i soffan, varför inte jag funkar som man ska.. du är inte ensam.
  • Mikkans
    IF89 skrev 2020-01-06 13:14:48 följande:

Spännande! Jag hade positivt ägglossningstest den 27 på kvällen så appen räknar 11/1 till mig, men vet inte om jag litar på det. Då ligger vi ju lite i fas, spännande!! Har du några känningar? Jag är rädd för att bli besviken så jag väntar in mensen istället för att testa varje dag även om det är det enda man vill!

Jag tycker jag har haft mycket mer känningar än vad jag brukar ha som molvärk/mensvärk samt nyp typ i livmodern. Men å andra sidan har jag pco och denna cykel har varit extremt lång, så kan vara därför. Att kroppen laddar hårt lixom.. jag kommer oxå vänta in mensen, att vänta på testtiden och sen läsa av negativt är fruktansvärt. När jag är bim +3 så kommer jag nog testa..om jag vågar. :)
  • Mikkans
    Loea skrev 2020-01-06 18:01:47 följande:

Okej allihopa, jag behöver råd! Har denna månaden tagit bidrottninggele då jag läst att det ska hjälpa ägglossningen på traven. Har en cykel på 34-35 dagar tror jag (inte haft så många sen jag slutat på prevmedel och förra månaden vart mensen sen två veckor) så tänkte att ägglossningen skulle komma igång om typ en vecka men började ta ägglossningstest för två dagar sen. De två tidigare testen har visat en svag men synlig linje men idag när jag tog ett så vart det helt blankt typ. Kan bidrottninggelen ha gjort att min ägglossning kom supertidigt och att jag missat den? Eller är det vanligt att när man börjar testa ägglossningen tidigt att det går upp och ner? Ska fortsätta testa och se hur det utvecklar sig..

Mina gick upp och ner :)

Lägger in bild på hur det sett ut för mig :)

• Mikkans

Idag kom de klassiska pms-spända brösten, svullna och ömma. Blir nog inget denna månad, BIM - 7. :(

• Mikkans
    Freya18 skrev 2020-01-07 20:46:07 följande:

Det är så surt att pms och graviditetssymptom är så lika varandra. Än är det inte försent och tappa hoppet dock. Är du på äl+9 nåt?

Jo, det stämmer ju bra.. Ja precis, äl+9 :)
  • Mikkans
    IF89 skrev 2020-01-07 21:28:20 följande:

Jag brukar ha ömma och svullna bröst innan mens, hade det tills idag... Men idag är dem bara svullna. Alla andra symptom är väck.... Surt

Håller tummarna för oss!
  • Mikkans

BIM 14/1. Brösten håller på att sprängas och jag är bombsäker på att de inte blir något denna månad. Igår beställde jag spermavänligt glidmedel, munkpeppar å 10 nya ägglossningstest. Har även rätt ont i äggstockarna, suger jag in magen så känns det som att dem kläms ihop. Någon som känner igen det? Kan de vara en cysta tro?

• Mikkans
    MeAndMyself skrev 2020-01-09 14:06:42 följande:

Får jag fråga vilket glidmedel som är spermavänligt?

Beställde samma som Malllin. Fins även en tilö sort som heter preseed mdn valde denna efter lite forskning. :)
  • Mikkans
    Miu1234 skrev 2020-01-09 16:52:58 följande:

BIM på lördag. Negativt test idag. Tror ni jag klarar mig nästa ägglossning med detta?

Nu orkar jag inte räkna men själva behöver jag två test om dagen och har orgelbunden äl, så jag hade inte klarat mig.
Svar på tråden BIM januari