Inlägg från: Önskarbebis2020 |Visa alla inlägg
  • Önskarbebis2020

BIM januari

dudetten skrev 2020-01-04 20:42:35 följande:

Är på ÄL+6 idag och känner ingenting! Har haft ont i brösten vid något tillfälle men det har försvunnit så det var nog bara hormoner vid ägglossningen :) själv då?

Är på samma, ÄL + 6 och har bara känt lite molvärk i rygg och mage annars ingenting haha tror det är hormoner från ÄL precis som du säger har inga förhoppningar denna cykel pga tempen som varit konstig men vill sååå gärna plussa snart.
  • Önskarbebis2020
    dudetten skrev 2020-01-04 20:57:41 följande:

Har du BIM 14/1? Jag har BIM 13/1. Hade positivt på ÄL-test 28?e så då måste jag ha räknat rätt? :)

Mäter du din ÄL med temp?

Nä ÄL kom 1 dag tidigare så har bim 13/1 som dig hade pos ÄL test 27e och 28e

Ja precis jag tempar också för att försöka se ett mönster. Dock har jag inte tempat samma tid eller sovit lika många timmar (mannen är sjuk så han hostar om nätterna) så jag vet att jag nog har lite ogiltiga tempningar.
  • Önskarbebis2020
    OklartLiv skrev 2020-01-06 08:49:42 följande:

Tack! Herre gud äntligen! Är så glad! Hoppas det stannar kvar i kroppen nu. Tog ett vanligt test med morgonurin och ett solklart plus.

Stort grattis! Vad har du för symtom?
  • Önskarbebis2020

Här är en till som börjar ge upp denna månad. ÄL +9 och tempen ligger under coverline. Har dock tempat nästan en timme tidigare än igår men börjar tro att jag inte hade ÄL. Även om tempen gick upp 0.2 och höll sig högre i 3 dagar så har den legat precis vid coverline hela tiden efter ÄL. Förra månaden hade jag istället fin stegring och höga temperaturer. Så för min del är det med största sannolikhet kört

• Önskarbebis2020

Även fast min temp är lite åt skogen så fick jag molvärk och stickningar på höger sida (typ sidan av livmoder/äggstock) igår och idag har jag haft ilningar ned mellan benen samt molvärk i tjejmagen. Värken kanske har kommit nu för att mensen kommer tidigare

Men om tempen går upp lite imorgon så kommer kanske hoppet tillbaka

Är på ÄL+ 9, hur mår ni andra?

• Önskarbebis2020
    dudetten skrev 2020-01-07 17:35:44 följande:

Det låter som väldigt goda tecken för din del faktiskt :)

Vad ska tempen ligga på vid graviditet? Är på BIM -6 idag och min temp har legat på 37,5 och 37,4 idag :) men har inga symptom i övrigt

Är dock inte hoppfull alls denna månad på grund av tempen. Alla har olika basaltemperatur (temp som tas direkt på morgonen utan att man har rest sig). Jag ligger runt 36.40-36.50 och imorse låg jag på 36.62 vilket är väldigt lågt för att vara i lutealfasen. Dock har fertilityfriend satt ut ägglossning och jag är ovanför det som kallas coverline, men är väldigt nära och nosar där. Har inte fått någon fin stegring eller höjning tyvärr. Så om inget mirakel sker så är det bara att invänta mensen om några dagar. Tack för dina fina ord! Hur mår du?
  • Önskarbebis2020
    dudetten skrev 2020-01-07 18:42:48 följande:

Tack för svaret :) men då vet man ju aldrig, mirakel sker ju varje dag :)

Jag mår bra! Har som sagt inga direkt symptom så jag känner mig inte heller särskilt hoppfull utan börjar ladda inför nästa försök! Men Väntan mellan ägglossning och mens är så jobbig emellanåt. Vårt fjärde försök nu (fick missfall i vecka 5 på försök två) så man längtar ju efter det där plusset! Våra familjer är också ivriga på att vi ska få bebis :) hur länge har ni försökt?

Nej precis, om tempen går upp imorgon kanske hoppet kommer tillbaka hihi. Annars är det bara på?t igen nästa cykel

Åh men vet du, har läst om så många som har plussat utan några symtom innan. Så jag håller tummarna för dig

Jag förstår det! Jag beklagar verkligen missfallet. Men tror att er tur kommer snart

Vi har inte berättat för några att vi försöker, så dessa forum är de enda jag kan ventilera med. Vi är ?bara? på försök 2 slutade med mini piller 30e oktober så jag vet att hormonerna kan vara lite överallt och ingenstans haha. Men är glad iaf att jag fått ÄL 2 gånger sen jag slutade med dom
  • Önskarbebis2020
    dudetten skrev 2020-01-07 20:01:35 följande:

ja man hoppas ju på att vara en av dem utan några symptom, men det känns som sagt inte alls hoppfullt  jag väntar på gravtest på posten så tänkte ta ett tidigt test när dem kommer 

Det är kanske skönt att slippa pressen utifrån? Både jag och min sambo står våra föräldrar väldigt nära så jag ville berätta för mina när vi plussade sist och sen kunde sambon inte hålla sig utan berättade för sina också. haha

Ja men det är bra, har hört många som fått vänta läänge på ÄL efter att ha slutat med preventivmedel. Hur gamla är ni? Är det första barnet för er också? 

Ja alltså jag vill säga till mina föräldrar och syskon (står de otroligt nära) men känner att jag skulle bli för pressad då faktiskt. Jag tror dom har sina aningar dock då jag knappt dricker kaffe längre haha. Jag kommer dock säga det direkt dock till min lillasyster när vi väl plussar tänker jag och kanske vänta till v.6-7 när jag berättat för föräldrarna. Jag hoppas dock att vi ens kan bli gravida, man vet ju aldrig.

Ja men precis, är otroligt tacksam för att kroppen kom igång så snabbt även om kanske inte hormonerna är på topp ännu. Jag är 27, mannen fyller 30 om ett par månader första barnet så man längtar ju ihjäl sig!!
  • Önskarbebis2020
    dudetten skrev 2020-01-07 21:03:43 följande:

Det är svårt att hålla sig från att berätta. Hoppas att ni plussar snart :) det är första för oss också, vi är 35 både jag och mannen :)

Åh, jag hoppas och tror att vi båda får plus snart! stort lycka till!
Svar på tråden BIM januari