• mandy93

BIM januari

Hej alla!

Låg igårkväll och läste igenom hela tråden. Känns skönt att veta att det är fler än jag som nojar och tänker på ?blev jag gravid nu???

Jag och min kille (26+27år) har ?försökt? sen i början av september. Sista augusti tog jag mitt sista p-piller och har sen dess haft regelbundna cykler (+/- 26 dagar). Har sedan oktober tempat samt kört med ÄL-test. Tycker att vi ligger ordentligt under den fertila perioden men inget händer. Nu har jag ÄL den 8/1 och BIM är 18/1. Håller tummarna för att det ska ske denna månad!!

Kan någon skriva upp mig på listan? BIM 18/1.

• mandy93
    Mikkans skrev 2020-01-04 10:37:23 följande:

Tog ett gravtest idag, även om jag vet att det är för tidigt och även om jag sagt till mig själv att inte alls testa utan bara testa först efter bim,är på ägglossning +6/7 och såklart var testet supernegativt (bim 14/1). Lite ledsen blir man ju ändå.

Ni som försöker, hur gör ni med alkohol? Dricker ni inte alls? Tar ni ett glas vin till middagen eller går ni kanske ut och dricker mycket mer? :)

Hej!

Jag har slutat dricka sen 20/12. Varken jag eller sambon ska dricka under januari och se om det hjälper :)

Har tidigare hållit mig mellan ÄL och BIM och sen tagit något glas eller två till maten. Men nu kör vi helt nyktert i januari och håller tummarna!

Hur gör du/ni?
  • mandy93
    Mikkans skrev 2020-01-04 14:11:09 följande:

Jag har druckit glögg vid ett tillfälle och har typ ångest. Men tröstar mig med att många oplanerade graviditeter går jättebra trots intesivt festande och drickande.. :)

Jag tänker samma här. Ett glas glögg gör inget heller. Inte två heller. Satt och svor på julaftons morgon över att folk blir gravida trots skydd och alkohol och jag som gör allt rätt inte blir det. Men men, försöker att se det som dig! Att bli bitter hjälper ju inte :)
  • mandy93
    Stoltmoster skrev 2020-01-05 15:39:07 följande:

BIM - 2 <3

Vad kul!! Grattis!!
  • mandy93

Jag kör NC och har tempat sen början av oktober. I början av månaden så sa appen att ÄL skulle varit igår (7/1) men mina temperaturer har varit låga (typ 35.89) fram tills idag när den steg till 36.02. Har idag haft känningar samt sekret. Gjorde ett LH-test nu som var positivt så tänker att ÄL kanske är imorgon eller fredag?

Ahh blir galen. Vi har legat på rejält denna månad och börjar typ tröttna lite (inte sambon dock, han är bara glad över allt sex haha!).... vill både att ÄL ska vara ?över? men tycker samtidigt att sen så börjar ju de jobbiga två veckorna innan mens...

Vet inte riktigt vad jag ville få ut här mer än min frustration.... BIM är flyttad till 22/1.

• mandy93
    IF89 skrev 2020-01-09 19:20:52 följande:

Idag plussade jag!

Grattis!! Hoppas att fler i tråden plussar!
  • mandy93
    Link92 skrev 2020-01-15 13:35:06 följande:

Min ÄL kom flera dagar tidigare än beräknat så är på ÄL+7 idag. Liggandet blev därefter, avbrutet dagen innan ÄL och ett lyckat dagen efter. Har verkligen inga förhoppningar denna månad alltså.. Har ömma bröst (vilket jag ofta har mellan ÄL och mens) men lite mer flytningar än vanligt. Det är väl hursomhelst för tidigt för några riktiga symptom :) Jag har lovat mig själv att inte testa tidigt så jag har åtta ovetande dagar framför mig. Tur det är mycket på jobbet!

Efter denna månad blir det kanske uppehåll pga vill inte få barn så sent på året. Min man vill däremot köra på och inte försöka planera så mycket. Är det fler som har sådana här diskussioner?

Vi har också haft de diskussionerna i augusti när vi började försöka. Men då tänkte vi väl inte att det ens skulle behöva tänkas på. Nu när vi närmar oss februari och ännu inget plus så har vi väl bestämt att vi kör på ändå, för tänk om det är nästa gång som det blir av?
  • mandy93
    Gosan28 skrev 2020-01-15 14:14:47 följande:

Jag hoppar in här också!

Hade äl den 7 eller 8e och har bim nästa torsdag den 23e. Någon med liknande dagar och som redan har börjat känna eventuella symptom?

Detta är tredje försöket för mig och min kille :) är så spännande!

Jag har BIM 23dje jag med. Igår hade jag lite molande känsla i nedre magen och har varit lite illamånde av och till under dagen. Vet inte om jag inbillar mig men har en bra känsla i kroppen denna månad. Vi har försökt aktivt sen september.
  • mandy93
    Link92 skrev 2020-01-15 22:24:33 följande:

Jamen precis! Har också börjat tänka orimliga saker så som "tänk om det är tre gånger kvar innan jag blir gravid, då är det ju bra om vi tar de gångerna nu när bf skulle bli när vi ändå inte vill ha barn". Hehe

Vi har försökt sedan juli och visst trodde man att det skulle gå fortare än så här... Men jag försöker att inte deppa! Har de senaste månaderna försökt se det som att jag lär känna kroppen och att det är som ett experiment istället för en galen jakt på plus.

Vilket fint sätt att se det på! Jag försöker att hålla humöret uppe men har vissa dippar när jag tänker ?nu blir det ingen denna månad heller? eller tänk om det inte går osv. Håller tummarna för att det är denna månad det gäller för oss båda!
  • mandy93
    Link92 skrev 2020-01-15 22:24:33 följande:

Jamen precis! Har också börjat tänka orimliga saker så som "tänk om det är tre gånger kvar innan jag blir gravid, då är det ju bra om vi tar de gångerna nu när bf skulle bli när vi ändå inte vill ha barn". Hehe

Vi har försökt sedan juli och visst trodde man att det skulle gå fortare än så här... Men jag försöker att inte deppa! Har de senaste månaderna försökt se det som att jag lär känna kroppen och att det är som ett experiment istället för en galen jakt på plus.

Ska försöka se det på det sättet jag med. Att jag lär känna min kropp igen. Har ändå käkat p-piller i ungefär 8 år så det är ju inte konstigt om det tar ett tag innan allt är ?bra? igen. Har ju tyvärr ett så sjukt kontrollbehov vilket inte riktigt fungerar i denna situation x)
Svar på tråden BIM januari