• Majja92

BIM januari

Idag kom mensen urgh... :/ Nu ska både jag och mannen lämna prover för att se om det är något på tok, i mars blir det två år sedan vi slutade skydda oss och det enda vi uppnått är några missfall. Maximal otur eller så är det något tokigt med någon av oss. Vi får se, förhoppningvis är 2020 vårat år <3 Nu vill jag bara få vårat efterlängtade lilla knyte! Tänk att man redan känner någon form av kärlek till en individ som inte ens existerar ännu, någon mer som känner samma?

• Majja92
    boshab skrev 2019-12-29 05:29:26 följande:

Vad tråkigt :( Man hoppas ju så innerligt. Förstår vad du menar med att älska något innan man ens är gravid. Sambon och jag pratar ofta om vårt framtida barn, olika scenarion, saker vi längtar efter att få uppleva... Det är hjärtskärande när mensen kommer, eller när man får höra att folk i ens närhet är gravida. Oj så mycket jag har gråtit i höst. Och alla tankar om att nåt är fel. Har 3 bekanta som blivit gravida på mindre än ett halvår, trots att de rökte t.ex. Och här försöker man leva hälsosamt, har regelbunden mens och samliv etc men det går inte...

Det är skönt att ta itu med det, ifall nåt är fel och är inget fel är det otur... vi har fått provsvar från vår inledande utredning, men inte fått veta dem än. Kommer min mens i januari ska vi boka in gemensamt läkarbesök där vi ska få höra hur det ligger till. Ska även göra en undersökning av livmoder m.m.

Känns skönt, läskigt, jobbigt men ändå viktigt. Det är ju vårt framtida barn och jag gör vad som helst för att bli gravid. En vacker dag har vi vårt barn i famnen, oavsett hur lång och kämpig resan är. Det kommer vara så värt det, att det är just DET barnet. <3

Wow det du skriver fick rakt in i hjärtat på mig <3 Våra krokiga vägar till en bebis låter väldigt lika. Hur gamla är ni om jag får fråga?

Det är även väldigt många i vår närhet som har blivit gravid och den känslan är så... hjärtskärande. Man vill inget hellre än att vara glad åt deras vägnar, men jag kan inte låta bli att känna att det är orättvist! Här kämpar vi med allt vi har och så är det någon som tjoff råkat bli gravid..

Men precis som du säger, vår tid kommer! Och allt detta kommer vara så värt det, för vårat lilla knyte kommer va den mest älskade ungen i världen!!! :) Tycker vi bestämmer att 2020 är vårat år ;)
  • Majja92
    boshab skrev 2019-12-29 14:49:30 följande:

Det är det som är bra med såna här forum - finns tyvärr en del i "samma sits", men man kan hitta hopp och styrka av att veta att man inte är ensam och få den där peppen som man själv tappar emellanåt.

För det är just det som behövs, hoppet och att inte mista gnistan! Hur jobbigt det än är så kommer det vara värt det, till slut!!

Jag är 28 och sambon 29. Jag har varit utan preventivmedel i över 2 år, vi har försökt aktivt i ett år. Och har just påbörjat utredning.

Precis! Hoppas så innerligt på efterlängtade plusset 2020! Det ska gå! :)

Ja tacka gudarna för denna plattform, min stackars sambo hade haft sår i öronen annars! Det känns extra tacksamt när man inte har någon (vad man vet!) i sin närhet som går igenom samma sak.

Så roligt, som oss! Jag blir 28 och sambon 30 :) Vi började försöka i mars 2018, så snart två år och har haft två missfall under den perioden.

Imorgon går jag och lämnar blodprov och mannen ska snart lämna sina tester, äntligen känner jag!

Våran utredning grundar sig i missfallen, hur ser det ut för eran del? Hur känner ni med att få börja med en utredning? :) Jag är jätte ivrig och nervös, sambon är lugn och stadig som alltid <3
  • Majja92

Också ÄL 6 här. En liten blödning idag och (sorry för infon) men KOPIÖSA mängder flygningar i två dagar! Brukar ALDRIG ha det!

• Majja92
    PelloBello skrev 2020-01-20 20:47:18 följande:

Åh låter ju som det kan vara en nidis :)

Man kan hoppas! :) Och du! Avsaknaden av symptom är faktiskt ett symptom i sig, så behöver inte alls vara något dåligt :)
  • Majja92

Hade några test hemma så tog detta på ÄL+7, vet att det är alldeles för tidigt men har haft så ont i magen och konstiga flygningar så ja, kunde inte låta bli helt enkelt.

Kan aaaaana en svag svag skugga men tror det är färgrester. De överflödiga färgen ville aldrig försvinna.

Vi får vänta några dagar också se helt enkelt :)

• Majja92
    LouLou90 skrev 2020-01-21 13:45:46 följande:

Tack till er som kikat på bilden. Tog ett nytt nu efter att ha hållit mig i några timmar och tror jag har plussat?? Overkligt!

Jag tycker verkligen det ser ut som en pluss!!! :D
  • Majja92
    Malllin skrev 2020-01-22 16:22:03 följande:

Jag är på bim -6 nu.

När skulle ni rekommendera att testa sig första gången? Har både testlagrets och cb early hemma. Äl +8:)

Så nervös

Så roligt, vi är exakt samma! Jag är också på Äl +8 idag.

Förra gången jag blev gravid (missfall) så plussade jag på Äl+9, så jag har redan tjuvstartat lite då jag är den mest otåliga människan på jorden! Men ska testa imorgonbitti med CB early igen :) Fick typ svaaaaaaagt svaaaagt idag, eller förmodligen bara inbillning eller spök. Kan bifoga en bild

Oredigerat + redigerat.

Får se hur tester ser ut imorgon bitti men jag har inga höga förhoppningar.

• Majja92
    Malllin skrev 2020-01-22 16:46:39 följande:

Åh kul! Kanske ska testa imorgon då. Jag ser absolut ett streck där. Är så nervös för jag vill liksom leva på hoppet också :)

Förstår det! Om du kan tycker jag iallafall att du ska hålla dig till ÄL +11-12. Men om du är som jag så går det bra att testa imorgon också ;)

Detsamma till dig!! Hur känner du dig i kroppen?
  • Majja92
    Malllin skrev 2020-01-22 17:07:23 följande:

Håller tummarna för ditt plus förresten!Ja jag vet att jag borde göra det. Får se om jag klarar det ;)

Jag tycker det känns som vanligt, sen Äl har jag haft tryck på v sida i magen vid livmodern, liksom drar lite. Även i ryggen har jag haft värk.

Hur känns det själv? :)

Men det är ju positivt! Kan ju vara ett litet embryo som satt sig där och trycker :D

Samma som dig, preciiiis som vanligt, fast, mindre. Mina bröst känns ingenting känner mig helt neutral. Förutom! Molvärk och kåthet hahah
Svar på tråden BIM januari