Hem abort - föra upp tabletterna
Ska göra en hemabort. Är det svårt att föra upp tabletterna i slidan. Någon som gjort det och vill berätta... är så orolig för att göra fel, för smärtan etc
Ska göra en hemabort. Är det svårt att föra upp tabletterna i slidan. Någon som gjort det och vill berätta... är så orolig för att göra fel, för smärtan etc
Tack snälla för era svar
Maria: vilken vecka var du i.
Vecka 9
Hoppas det går lika smärtfritt för mig. Ska föra upp tabletterna imorgon. Usch känns så jobbigt... psykiskt... Jag vill inte vara gravid och känner att jag inte har något val men vill samtidigt inte göra abort... Ändå vill jag att det ska vara över om du förstår vad jag menar... usch
Tack så mycket.... sitter nu bara och väntar... har en och en halv timme på mig innan jag ska börja.
Ja jag är säker på mitt beslut men mår som sagt väldigt dåligt... Längtar bara tills det är över...
Tack för att ni finns där för mig
Har fått några smärtstillande så hoppas de hjäper
Man har ju hört om skräckhistorier där de har fått ringa 112 pga smärta och blödningar
Jag är ensam men har en vännina jag kan ringa om det skulle vara så
Aa jag har fått samma. Tog du båda direkt
Jag har redan börjat blöda lite från tabletten jag tog hos barnmorskan. Hade menssmärtor igår kväll och i natt...
Såååå nervös
Nu börjar jag tänka att jag kanske skulle varit på sjukhuset istället men samtidigt vill jag vara hemma... åh denna beslutsångest med allt... förlåt att jag gnäller
Tusen tack Maria vet inte vad jag skulle gjort utan dig
Har du någon gång ångrat ditt beslu
Maria när började du känna att det kom ut... dvs när började de riktiga sammandragningarna
Har börjat känna kramper som mensvärk typ
Var ca 40 minuter sedan jag förde upp tabletterna
Tryckte upp dem tills det tog stop dvs hela fingret upp
Ursäkta äckliga detaljer
Hoppas jag gjorde rätt
Hur lång tid tog det innan du var färdig
Jag är mitt uppe i sammandragningar nu och det känns som jag behöver gå på toa (och göra nummer två)
Mår väldigt illa men det har jag gjort sedan första tabletten...
Barnmorskan förklarade för mig att tabletterna man får är samma som när man sätter igång en förlossning så... bara det att de är starkare
Hej J
Ja jag hoppas att det blir samma för mig
Hur lång tid tog det för dig. Jag har kraftig mensvärk nu men blir det inte värre är det ok. Har ju gått igenom två förlossningar så borde klara detta...
Hade en fruktansvärd smärta i typ en halvtimme och kräktes. Var tvungen att sitta på toastolen. Sedan sa det bara plopp och det kändes som att kissa ut en boll typ och smärtan bara försvann. Tror ni det är över nu. Blödde inte mycket och blöder fortfarande inte mycket. Kunde inte se ett foster eller något liknande. Bara små svarta klumpar... ursäkta detaljerna.
Nu är det över. Jag vill bara tacka alla er underbara människor som har stöttat mig i mitt svåra beslut och i själva processen. Tusen tack