• Anonym (Orolig)

Hem abort - föra upp tabletterna

Ska göra en hemabort. Är det svårt att föra upp tabletterna i slidan. Någon som gjort det och vill berätta... är så orolig för att göra fel, för smärtan etc

• Svar på tråden Hem abort - föra upp tabletterna
  • Långbenopluto

Att föra upp tabletten är lika lätt som att föra upp en tampong.

Om det gör ont kan bara du svara på, för alla har olika smärttrösklar.

Se bara till att inte vara ensam ifall du får för ont eller blöda för mycket.

• Anonym (Maria)

Tänk på att stoppa upp de så långt det bara går. Jag gjorde så. Sedan lade jag mig på sängen med benen lite högre och väntade. Sedan började det kännas efter ca 50 minuter.

Då började jag gå runt lite och kände hur allt bara ramlade ut. Hade en megabinda på mig. Det gick ganska smärtfritt för mig.

Tog naproxen strax före vaginaltabletterna. Hoppas allt går bra för dig.

• Anonym (Orolig)

Tack snälla för era svar

• Anonym (Orolig)

Maria: vilken vecka var du i.

• Anonym (Maria)

Jag var v8 plus någon dag ca.

Vilken vecka är du i?

Anonym (Orolig) skrev 2019-12-06 15:22:25 följande:

Maria: vilken vecka var du i.

• Anonym (Orolig)

Vecka 9

Hoppas det går lika smärtfritt för mig. Ska föra upp tabletterna imorgon. Usch känns så jobbigt... psykiskt... Jag vill inte vara gravid och känner att jag inte har något val men vill samtidigt inte göra abort... Ändå vill jag att det ska vara över om du förstår vad jag menar... usch

• Anonym (Maria)
    Anonym (Orolig) skrev 2019-12-06 16:24:21 följande:

Vecka 9

Hoppas det går lika smärtfritt för mig. Ska föra upp tabletterna imorgon. Usch känns så jobbigt... psykiskt... Jag vill inte vara gravid och känner att jag inte har något val men vill samtidigt inte göra abort... Ändå vill jag att det ska vara över om du förstår vad jag menar... usch

Ja det är jobbigt även om man känner sig säker på beslutet. Jag ville verkligen att det bara skulle vara över.

Har du fått med smärtstillande och sådant? Jag var väldigt orolig innan ett vrak i princip. Är du själv el har du någon hos dig?

Var själv så rädd så tjatade mig till att få vara på sjukhus, trots att jag fött barn. De tyckte nog att jag fjantade mig. Visst i efterhand hade jag klarat det hemma men visste ju inte innan hur det skulle gå. Hopas det går så smidigt det kan gå trots allt.
  • Anonym (Orolig)

Tack så mycket.... sitter nu bara och väntar... har en och en halv timme på mig innan jag ska börja.

Ja jag är säker på mitt beslut men mår som sagt väldigt dåligt... Längtar bara tills det är över...

Tack för att ni finns där för mig

• Anonym (Orolig)

Har fått några smärtstillande så hoppas de hjäper

Man har ju hört om skräckhistorier där de har fått ringa 112 pga smärta och blödningar

• Anonym (Orolig)

Jag är ensam men har en vännina jag kan ringa om det skulle vara så

Svar på tråden Hem abort - föra upp tabletterna