• Jangeles

Ruvning dec 2019

Så ledsamt att kliva in i de nya året med dessa "besked"...uppdaterar lite (om någon är i samma situation eller om jag vill gå tillbaka och läsa)

Stor mensliknande blödning igår, 2 klumpar,ingen smärta. Idag har jag varit blödningsfri, inga symptom, är öm i nedre delen i magen vid beröring.. inte som mensvärk utan mer som om jag är extremt kissnödig.

Graviditetstest starkt positivt (vet att det dröjer innan hcg sjunker men vill ändå kolla)

Kram till er!

• Jangeles
    Shishii skrev 2020-01-05 20:19:26 följande:

Alltså, jag blir fullkomligt galen!! Har inte haft mer blödning men bruna och rosa lutinus-flytningar med uppehåll på några timmar åt gången. Mår så illa så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Kändes som ett gott tecken men sen läste jag på om MA och fick panik igen. Faaaaan vad jag är less på denna ovisshet!

Hur går det för dig?? <3

Åh samma som mig då!! Varför ska de vara så krångligt... ja det enda jag tänker på är att jag kommer få ett konstaterat MA på nästa undersökning. Inte en skymt av blödningen på 1 vecka, svullen mage och mår illa till och från, molvärk..
  • Jangeles

Ja jag är tacksam över att slippa blödningarna.. skit också fick inte en tid hos gyn förens på måndag.. ska man behöva gå och må dåligt hela helgen också.

Gud vad jag känner mig negativ i allt,känner inte igen mig själv. Det värsta är att jag fortfarande har en gnutta hopp och jag orkar inte bli besviken på måndag..usch .

Kram till alla kämpar!

• Jangeles
    Shishii skrev 2020-01-07 17:19:46 följande:

Åh nej, typiskt!! Hoppas helgen går fort <3 jag vet vad du menar...allt känns skiiiiiit...nästan omänskligt hur jobbigt det känns men jag tycker absolut att du ska ha hoppet kvar. Jag försöker bara tänka att det är ju såååå många som blöder utan att det är nån fara så varför skulle det va annorlunda för mig/oss? Men det är inte många sek de tankar varar innan det negativa tar över igen.

Hur är det med illamåendet o övriga symptom?

Ja man får andas o försöka intala sig själv att man inte kan påverka detta hur man än vrider o vänder på de..

Jag känner mig så ogravid som man kan bli haha.. känner inte något den senaste dagen.

Dudå?:)
  • Jangeles
    FrokenBo skrev 2020-01-07 22:38:22 följande:

Min bästa vän blödde frekvent med sin första. Så tappa inte hoppet! <3

Jag ringde kliniken idag o meddelade positivt resultat. Fick tid för VUL den 20e dvs om knappa två veckor. Kommer inte kunna lita på att det faktiskt är en graviditet för än jag ser den givet avsaknad av symtom.

Tack för peppen<3 blödde jag också en del i min första grav men inte som denna gång.. men försöker hålla hoppet uppe:)

Hoppas dina dagar till den 20onde går snabbt:)
  • Jangeles
    Shishii skrev 2020-01-08 06:54:55 följande:

Ps. Får jag fråga hur dina blödningar såg ut vid din förra graviditet?

Absolut inga klumpar, inte lika "plötslig", kunde komma efter sex eller efter lutinus.. mer som att jag kanske hade sköra slemhinnor också var de en del bruna flytningar i samband med blödningarna
  • Jangeles

Men stort grattis till er tjejer!!!! Gud vad glad jag blir för er skull!!!<3 Hoppas att ni kan slappna av lite mer nu o njuta av detta!

• Jangeles
    Shishii skrev 2020-01-10 14:58:28 följande:

Ett pickande hjärta med ett underbart galopperande ljud fick vi bevittna!! Känns inte som att loppet är vunnet riktigt än men just nu känns det helt otroligt <3

Kunde man säga varför du blöder?
  • Jangeles

Jag är såå glad för er skull!!

Har ni några symptom?

Jag letar o letar efter symptom men känner nog inte av några.. förra helgen mådde jag iaf lite illa.

Jag är för visso hård i magen och helt osugen på kaffe men känns inte som om jag tkr att det gills haha.

Svar på tråden Ruvning dec 2019