Invandrare och problem
Det är inte okunnigt eller absurd. Istället är det du som väljer ut just dem mest extrema exempel som inte representerar helheten. Du tar ut ETT exempel av en kulturell företeelse och säger att den inte fanns i Europa för 100 år sedan. Trodde du att allt är exakt likadant i Europa som t.ex. i mellanösten? Varför ta upp just slöjan, varför inte ta rösträtt istället? Kvinnor fick inte rösta för 100 år sedan. Och de får t.o.m. det i nuläget i t.ex. mellanösten, och även i Saudiarabien. Vilket också är ett sånt extremexempel! Saudiarabien är mycket värre än andra muslimska länder och istället för att utgå ifrån ett genomsnitt, utgår du ifrån extremen.
I koranen står att mannen får slå sin fru (i nödfall, om inget annat hjälper), och jag VET att det uttryckligen står i bibeln att man SKA slå sina barn. Det tycker jag verkar nästan värre.
Och räcker inte det här:
"- En nygift kvinna måste vara oskuld, annars skall hon stenas till döds. (5 Mos 22:13-14, 20-21)"
Som sagt, jag utgår inte ifrån extrema samhällen utan från genomsnittet. Man kan ta ett mer genomsnittligt muslimskt land så som Turkiet, Marokko eller något liknande. Inga steningar där, men man hamnar utanför hela samhället om man inte följer samhällets moralkoncept. Och det var definitivt så i Sverige för 100 år sedan. Och det var illa det också.
Och jag ska säga också: Min mormor och hennes mamma gick inte ut utan hatt och gick inte i kyrkan utan att täcka huvudet, för ungefär 100 år sedan. Det var visserligen inte i Sverige, men i Tyskland, och i sydeuropeiska länder så som Italien har det funnits kvar för inte alls länge sedan. I Rom kommer man inte in i Petersdomen om axlar eller knän inte är täckta. Vi fick INTE komma in för att vi var för lättklädda i värmen. Och det var bara 5 år sedan.