Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Sjukskriven för gravillamående?

Var 100% sjukskriven vecka 8-12 för extremt illamående. Sen hade jag semester vecka 12-16 (det var juli). När illamåendet inte hade hått över efter det, men jag slutat kaskadspy lika mycket och det var värst på morgnarna istället för dygnet runt, så började jag med 30% sjukskrivning som nu i vecka 30 gick upp till 40%. 30-40% har hjälpt mig jättemycket då jag kan ta det väldigt lugnt på morgnarna och sova ut, äta frukost och sen vila en stund till innan jag åker till jobbet runt kl 10.30-11. Så pröva det kanske om du inte vill va 100% sjukskriven som kan va ganska psykiskt knäckande. Man ska ju va hemma rätt länge med bebis sen också så för mig hade det varit outhärdligt att va hemma 100% 9 månader redan innan bebisen kommit ens. Vet inte om du har barn från innan, men jag har en 3-åring och denna graviditet är mycket värre - tror pga man är så trött. Sover därför på gästrummet ibland för att få sova ostört några nätter och det hjälper också. Lycka till!

• Loppan84

Oj läste de andra svaren nu. Hade ingen aning att FK kunde hålla på och krångla, trodde du bara ville ha råd om det hjälper att va hemma Merkel. Bor i Norge, kanske bortakämd, här har dere varit självklart att få exakt den sjukskrivning jag ber om och hade säkert fått 100% typ hela graviditeten om jag ville det - men det vill jag ju inte.

• Loppan84

Och angående medicin - jag har haft Postafen i bägge mina graviditeter i starten då jag inte tålde Lergigan så bra. Postafen hjälpte verkligen men blev ganska trött av dem.

Svar på tråden Sjukskriven för gravillamående?