Sjukskriven för gravillamående?
Jag sjukanmälde mig en vecka under v7. Stor förståelse på jobbet från alla chefer då. Detta pga illamåendet och att jag inte kunde stå eller gå utan att kräkas. Fick utskrivet Lergigan Comp och därefter var det klart hanterbart! Första veckorna efter jag började med pillrena så försvann illamåendet på 20 min efter jag tog ett piller. Men nu, efter att ha ätit pillrena i 5 veckor, så ger de ingen effekt längre och illamåendet har bara eskalerat. Nu kräks jag på jobbet fyra gånger om dagen igen. Ska ringa BM imorgon. Har ett väldigt aktivt serviceyrke och detta går ut över mina kunder. Jobbet är också väldigt fysiskt, vilket gör mig trött och därför blir också illamåendet värre. Jag mår som bäst på morgonen då jag vaknar och sedan eskalerar det under dagen, allt eftersom jag blir tröttare.
Jag VILL verkligen vara på jobbet men jag bidrar ju ingenting alls för tillfället, och funderar därför på en sjukskrivning i åtminstone 2-3 veckor för att se om illamåendet avtar. Mycket kan ju hända på några få veckor. Ni som blivit sjukskrivna, hur illa har ni haft det? Alltså vad ska man förväntas stå ut med? Finns det andra piller som jag ska prova innan sjukskrivning?