Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Sjukskriven för gravillamående?

Blev sjukskriven from v 30, hade kunnat bli det mycket tidigare, och det var pga trötthet. Plus att vi har en iq-befriad schemaläggare som inte kan lägga schema, och som inte hajade att jag inte orkade jobba som vanligt, inte lika långa pass.
    Iaf, jag tycker TS borde vara sjukskriven, hemma, vila o ta det lugnt. Tror inte det är bra för varken henne eller bebisen med allt kräkande, o så stressen på det.

• Anonym (Anna)
    Anonym (F.kassan) skrev 2019-12-04 20:44:48 följande:

En läkare kan nog absolut sjukskriva dig med all rätt MEN beroende på handläggare på f.kassan så kan dom neka dig sjukpenning. Var därför väldigt noga när du fyller i anledning och varför du bör vara sjukskriven. Be också läkaren skriva tydligt och noga och hur illamåendet påverkar dig och ditt jobb.

Kanske be läkaren skriva nåt om hur riskabelt kräkandet är för andra? Om TS har serviceyrke menar jag
  • Anonym (Anna)
    Aamon skrev 2019-12-06 11:01:12 följande:
    Immunförsvar? Jag kräktes av gravidillamående inte magsjuka. De kräkningar jag fick upp innehöll mat, magsyra och galla möjligen. Och nej, jag kräktes självklart inte inne hos patienterna, på dem eller ngt liknande. Jag ursäktade mig, lämnade rummet, spydde i påsen, gjorde mig av med den, tvättade händerna med tvål, spritade händerna och gick åter till patienten och förklarade mig.

Flest kräkningar skedde i samband med att jag åt. Alltså inte i patienternas närhet utan där jag åt min mat. Maten kom upp lika fort som den åkte ner. Sen fortsatte jag att äta.

Tror det var ca 3-4 ggr totalt jag kräktes utanför en patients rum.

Jag arbetar som sjuksköterska i patientnära arbete.
    Det låter bättre, förstod det som att du var hos patient och bara vände dig åt sidan ungefär.
    Det var det jag reagerade på och därför jag nämnde immunförsvar, för kräk innehåller ju jättemycket bakterier.
    Men proceduren du beskriver nu låter okej, tycker jag
Svar på tråden Sjukskriven för gravillamående?