Frimurarna bakom min rygg
Hej,
Vet ej om detta vart rätt kategori dock.
Men jag kollade igenom min sambos mobil för 3 dagar sedan. Önskar inga åsikter/ debatter om hur vida det är fel/ rätt då det krävs en helt ny tråd för att förklara situationen kring detta problem med mobil-kontrollerandet. Men så är situationen nu.
Jag kom över att min sambo i veckan ska gå på invigning av ett slutet sällskap - läs frimurarna. Det är dagen efter beräknad förlossning. Jag är helt stum och mållös. Han har inte gått ännu, men det är en hel del saker som står som massa frågetecken här.
1. Har frågat min kille miljoner ggr om han är muslim. Han har sagt tvekande svar och kommit fram till att han är född muslim, men praktiserar inte. Visst, fine. Jag nöjer mig med det. Men framför hans föräldrar är han muslim och skulle inte våga säga annat. Vad jag vill komma till är att sekten utgår från kristendomen religon.
2. Dom gånger jag tagit upp med honom ifall vi ska döpa vårt barn i kyrkan så lämnar han beslutet på mig. Hävdar att han inte är kristen och att han inte kan besluta det. Jag känner att det är för att han ska ha någon att ?skylla på? inför hans föräldrar.
3. Mötet är dagen efter beräknad förlossningsdag. Hade han tänkt att gå? Ingen vet när barnet kommer, men jag känner mig inte trygg med att han är ute och flänger när det är så pass nära.
4. Varför har han inte sagt något till mig. Jag förmodar att han kommer att ljuga om vart han ska någonstans. Få till att det är jobb-relaterat-möte eller likande. Då han ljuger förut och ofta.
Hur hade ni agerat?
Jag kan berätta för honom att jag vet. Men kan inte sluta känna heller att jag skulle vilja se hur han agerar kring detta. Ska han gå på invigningen? Ska han dessutom ljuga för mig vart han är?
Det skulle inte få mig att må bra, men det skulle få mig att ha något konkret att ta på när planerna är att lämna honom (70%). Har satt upp mål och vänta 4 månader, skriva ner varje dag hur det känns och hur jag blir behandlad för att sedan ta ett beslut. Jag känner att den här grejen väger sätt så tungt. Inte det att han ska vara medlem, utan att han inte säger något till mig + att han bekräftat kallelsen till dagen efter BM.