blueblue skrev 2019-12-04 06:13:43 följande:
Åter igen så tolkar du det som skrivs på ett felaktigt sätt.
Att ta för sig under sex betyder inte att man kan göra det jämt. Att visa och ta initiativ är som att utbilda din partner men det innebär inte att man gör samma sak varje gång.
Du har ju gnällt tidigare i tråden om att män är så själviska och vi kvinnor får aldrig komma.
Jag hävdar att vill ni komma så får man också engagera sig för det.
Jag tycker samma som dig att sex är ett gemensamt ansvar för njutning, men jag skulle aldrig klandra min Partner för att jag inte kan komma. De är mitt ansvar
Nej jag har ALDRIG någonsin gnällt över att män är själviska. Det är inte min åsikt och jag skriver aldrig så. Jag tror faktiskt sällan det handlar om själviskhet, även om det så klart finns själviska män, precis som det finns själviska kvinnor.
Det handlar väldigt lite om utbildning till sin partner för min del. Det är sällan problemet varit teknik. Det som avgör är andra saker. Känslor bakom som tex kälek och engagemang. Svårigheter kan uppstå att jag känner mig stessad, eller tappar lusten pga ointresse, eller om jag känner att jag borde bli kåt snabbare, oftare, eller komma snabbare, eller helt enkelt annan irritation, minskad kärlek och omtanke. (Ja, jag sa till mitt ex att jag ibland kände mig stessad men då sa han, lite irriterat, att jag inte behövde vara stessad) Ibland kan jag inte komma fast jag vill, även fast stimulansen och känslorna är exakt rätt. Kroppen svarar inte som man vill ibland. Ibland är det tex bra om det går några dagar mellan sex, men ibland kan jag komma flera dagar i rad. Svårt att säga ibland. Det som gör det lättare för mig att komma oftare, lättare och framför allt skönare, nuförtiden, är min nuvarande mans inställning till mig som person, min njutning, och kravlösheten som vi båda står för.
Tråkig inställning til orgasm du har. Kanske var det exakt så mitt ex tänkte. Att min orgasm var mitt ansvar. Jag, personligen tycker det tänket är bedrövligt lustdödande. Om min nuvarande man skulle resonera så skulle sexlivet dö. Jag engagerar mig så klart lika mycket i hans njutning och det händer att han ibland tror att han inte kan komma, men genom mitt sätt att vara kan jag ändra förutsättningarna för det och genom mitt sätt att agera kan jag öka både hans lust och njutning. Det kan inte han råda över, för det handlar om mitt intresse. Inget han kunde be om. Om han skulle be mig att suga honom är inte lika upphetsande och skönt som när jag det av eget initiativ, för att jag vill och tycker om det.