blueblue skrev 2019-11-29 12:14:06 följande:
Men nu vinklar du detta åt ett annat håll för att få din åsikt igenom.
Mäns problem med erektion är som du skriver o kontrollerbar och det kan även kvinnor uppleva men det är inte det vi diskuterar. Vi pratar om folk i fungerande förhållanden som har ett orgasmglapp pga oförmågan att ?utbilda? sin partner.
Kvinnors uteblivna orgasm kan inte jämföras med mäns erektionsproblem. Det du i så fall säger är att kvinnor överlag som inte lyckas komma vid sex har ?erektions problem? vilket jag har svårt att tro.
Jag tror att kvinnors oförmåga att komma handlar väldigt mycket om erektila besvär än du tror, men lika väl om känslomässiga problem.
För att tydliggöra vad jag menar tar jag några exempel.
Jag bad ibland mitt ex att slicka mig, men bara det faktum att jag var tvungen att be honom om det gjorde att jag tappade lusten. Det gjorde då att jag "slaknade". I grunden var det en känslomässig reaktion. Dvs jag var lite besviken att jag var tvungen att be om det. Ju oftare jag var tvungen att be om det desto mer tappade jag min erektion. Dvs min känslighet på klitoris och i hela könet. Svullnaden och den sköna känsligheten gick ned ganska snabbt. och även om han gjorde helt rätt tekniskt så kom jag inte. Viket gjorde honom frustrerad och mig stressad. Klitoris krympte mer och mer.
Ett annat problem var att vi började samlaget redan när jag var "halvslak" . Dvs jag hade inte fått tillräckligt med känsel i könet, så jag kände inte så mycket alls. Erektionen i mitt kön sjönk ytterligare och då kom känslan av nötning, som gjorde att det blev ännu svårare att njuta, trots att jag smekte mig själv och gjorde rätt rent teknikt. Visst kunde jag sagt att jag ville att vi skulle vänta, men ibland blev jag ju kåtare och fick ökad känsel, så jag hoppades ändå på det. När vi väl börjat ville jag ju inte göra honom besviken, så jag lät honom komma helt enkelt. Fel kanske, ja, men ibland avbröt jag och avslutade på annat sätt, men upplevde ibland att han blev besviken av det, så jag lät ofta bli.
För mig har det väldigt sällan handlat om teknik. Jag tycker det är svårt att smeka mig i flera olika samlagställningar trots att jag själv vet exakt hur jag vill bli stimulerad. Även med vibratorer blir det svårt. Jag kan inte beskriva varför jag inte får till känslan, varför jag tappar "trycket". Jag kan inte ens lära min nuvarande man just det.
Om jag skulle ha gett mitt ex några råd så vore det att låtsas att han tyckte om att röra mig mer, att spela mer engagerad. Jag skulle be honom säga att tyckte att jag var fin, vacker och sexig, men att be om det går inte. Det blir liksom inte samma sak att höra det då. Jag skulle behövt be mitt ex att säga att det inte spelade någon roll om jag inte kom, utan att det viktiga för honom var att jag njöt. Jag skulle be honom säga att jag inte behövde bli kåt när han smekte och kysste mig, men sådana saker blir inte desamma, om man kommit med färdiga citat som han sedan ska rabbla upp.